Det här med prover

Jag vet inte vad ni andra tycker, men jag tycker generellt sett att dom flesta märken är rätt snåla med att ge ut prover vilket är så himla synd för jag tror verkligen att dom skulle tjäna på att vara lite generösare.

Jag kan absolut förstå (jag har ju faktiskt jobbat i en sminkdisk själv) att man kanske inte har lust att slänga ut massor av prover till Kleti och Pleti som inte är ett dugg intresserade av att köpa produkten, men jag tycker det är så konstigt att när man som jag ofta handlar för flera hundra nästan ska behöva skämmas för att man ber att få ett prov på något som man är intresserad av att köpa.

Alla Dermalogicaprover som jag har lyckats att tigga åt mig har resulterat i att jag har köpt produkten. Nu fick jag ett prov på Precleanse oljan och jag kände direkt att jag vid nästa Strawberrynet-beställning kommer att lägga en i varukorgen.

Vad tycker ni andra? Blir ni vänligt bemötta när ni ber om prover?

Kommentarer
Postat av: malin

Sällan faktiskt. Om man överhuvudtaget vågar be om några prover så känner man sig dum och säljaren är tyvärr oftast inte så förtjust i det. Men det gäller naturligtvis inte alla. Handlar man varor i butiken tycker jag absolut att man ska få prover i paritet till den summa man köpt för. Handlar man t ex Biotherm-krämer för 800 kronor kanske det är kul med prov på ett serum, en mask och en handkräm i påsen förslagsvis. Nåja, det beror nog mycket på personalen skulle jag tro och mindre på märket.:)

2007-04-12 @ 00:07:22
Postat av: Maria

Håller helt med! Det är katastrofalt dåligt med prover när man som sagt spenderar en del vid skönhetsdisken. Det är väl ändå så att innanför disken finns det en hel del prover som skulle kunna erbjudas till oss kunder?

2007-04-12 @ 10:15:28
Postat av: nyans

Ja det är mer regel än undantag att man stöter på snåla expediter! Tror faktiskt inte man tjänar något i längden på att gömma undan gratisproverna. För hur många gånger har de inte hänt att man inhandlat en kräm man inte alls tänkte sej från början men sedan fick prov på och blev fast! Och dessutom känns det bra mycket mer lockande att gå tillbaka till en sminkdisk och handla igen ifall man vet att man kommer få ett bra bemötande och god service.

Postat av: Pu

Det känns lite pinsamt att be om prover... men en bra expedit skickar med lite smått och gott utan att man behöver fråga... ett tips är att försöka lära känna någon expedit lite bättre så skickar denne nog med prover så länge man är stamkund ;)

2007-04-13 @ 19:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback