Lite mer om min hårfärg

Kom in ett önskemål om att jag skulle berätta lite utförligare om min nya hårfärg, så här kommer det.

Jag har i grunden en vanligt klassiskt svart asiatiskt hår med otroligt tjocka hårstrån. Asiastikt hår beter sig inte alls som nordiskt hår så jag har varit på jakt efter en bra frisör i flera år, men så äntligen hittade jag henne på Hair and Face på Regeringsgatan. Hon är själv från asien så hon vet exakt hur hon ska klippa mitt hår och därför kände jag att jag även vågade färga mitt hår.

Först färgades håret ljusbrunt och sen la hon massor av ljusa slingor på överhåret vilket ger ett intryck av att jag faktiskt är blond nu och inte en sån där ful gulaakitg blond förg som ofta mörkhåriga får utan en snygg askblond färg. Hon är verkligen toppen min frisör. Jag tänkte som sagt var försöka lägga ut lite bilder, men då måste jag hitta nån föst som kan fota mig. Det var helt omöjligt att fota sig själv...

Kommentarer
Postat av: Maskros

mailade ett foto på dig från i fredags ;-)

2007-04-01 @ 23:40:48
Postat av: Anniie

Vad roligt att du tog dig tid att skriva en lite utförligare beskrivning:) Skulle verkligen vara skoj att se bild!

Postat av: S

Maskros: Tack för hjälpen!

Anniie: Bild är levererat=D

2007-04-02 @ 22:41:56
URL: http://makeitup.blogg.se
Postat av: Sara

Har också letat en asiatisk frisör i evigheter! Så..tack för tipsen=)

2007-10-12 @ 11:44:47
URL: http://www.galetdjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback