Recensioner utlovade

Såg precis att jag hade lovat lite recensioner över allt jag har köpt den seanste tiden. Först ut blir Stellars Gloss 01 från Helena Rubenstein.

image47
Det är ett vanligt gloss som appliceras med pensel. Det jag föll för var just färgen. Den är en mellanrosa färg utan något som helst glitter i. Tänkte att det skulle vara ett bra vardagsgloss och det är precis vad det är. Varken mer eller mindre. Ger en snygg rosa nyans till läpparna, är inte allt för glossig och känns vårdande för läpparna. Hållbarheten är sådär tycker jag, men det beror nog på att det inte är så klistrigt i konsistensen. Penseln är tyvärr lite för hård så den släpper inte ifrån sig så mycket gloss som man kanske hade velat. Jag kommer nog använda upp det här glosset, men det är tveksamt om jag köper ett nytt. Allt som allt blir betyget en 3:a (ok)

image48
Nästa produkt att synas i kanterna är Sweet Caprice 01 från Lancôme som också är ett läppglans eller mer som ett vårdande lipbalm fast med färg. Färgen 01 är en svag rosa nyans med lite lätt skimmer som verkligen blir ursnygg på läpparna. Glosset sitter också relativt bra med tanke på hur mjuk och skön man blir om läpparna. MEN, ja tyvärr finns det ett stort men. Det kommer i en burk. Jag är rent ut sagt allergisk mot folk som stoppar i fingrarna direkt ner i alla burkar. Jag kanske är fånig, men jag tycker verkligen att det är sååå ofräscht så därför blir det lite meckigt när man först ska upp med glosset och sen ska fram med sin lilla pensel. Inget man direkt gör samtidigt som man springer till bussen vilket jag ofta (eftersom att jag alltid är sen) gör, så jag har mestadels använt glosset hemma där jag i lugn och ro kunnat pensla på det och sen haft ett annat med mig ut och bättrat på. Tyvärr drar detta ner betyget från en 4:a (bra) till en 3:a (ok)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback