PRET-ty.se

Oj, oj, oj! Man är borta en vecka och så hinner det öppnas ett nytt sminkforum. Det är Bjooti och Lipgloss Bitch som kommit på den helt otroligt braiga idén att öppna ett forum för att oss sminknördar. Äntligen finns det en plats där vi alla kan mötas och utbyta erfarenheter. Såhär skriver LGB:

Skönhetsbloggare, eller beautybloggare, har länge setts som en del av modebloggscenen. Visst har mode och smink starka band, men med tanke på det senaste årets explosion av beautybloggare så tycker jag (Helena) och Katarina på Bjooti det är dags att vi börjar ses som ett alldeles eget område.

Med PRET-ty.se har vi stora planer! I fas ett lanserar vi ett nätverk för beautybloggare, alla som har en renodlad sminkblogg som skrivs på något av de skandinaviska språken (eller av en skandinav på engelska) är välkomna att joina oss! Nätverket är till för att ge varandra tips och idéer, både när det gäller olika produkter och bloggandet i sig.

PRET-ty.se kommer också att fungera som en nättidning för sminkgalningar. Vi tycker att det är en stor brist på skönhetsfokus i traditionella modemagasin, och vi kom snabbt fram till att bästa sätt att råda bot på detta är att skapa ett nätmagasin med totalt skönhetsfokus. Vi välkomnar alla att registrera sig som medlemmar på PRET-ty.se och snacka loss i vårt sköna forum!

Framöver kommer fler spännande funktioner att läggas till. Vi strävar efter att PRET-ty.se ska bli sidan man söker sig till för att hitta länkar till de skönaste beautybloggarna, läsa de senaste nyheterna från skönhetsindustrin och få tips om säsongens alla måsten.

Hoppas att ni tycker precis som jag att detta är en helt fantastisk idé och genast går in och skapar ett medlemsskap. Det har jag precis gjort. Jag vet, det är lite sent men jag får skylla på min semester i Tunisien. Hey, man måste ju få vara ledig nån gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback