Sky high curves, Maybelline

Ja, då har jag väl förhoppningsvis lärt mig. Att ingen annan mascara kan någonsin mäta sig med min älskade Flex WP från Lancôme. Förlåt mig för att jag alltid är otrogen i hopp om att hitta något bättre. När ska jag lära mig att gräset inte alltid är grönare på andra sidan? Egentligen är det väl ingenting direkt dåligt med Sky High Curves mascaran. Den är bara helt enkelt inte lika bra som Flex WP.
image88

Först tar vi det som är bra. Det är helt ok mascara som separerar och förlänger fransarna på ett mycket snyggt sätt. Men den kunde gärna få hålla uppe böjen på fransarna lite bättre och fransarna blir verkligen inte ett dugg tätare utav den. Sen kan jag ju tycka att 139:- inte direkt känns prisvärt för en mascara från ett budgetmärke som Maybelline. Tillsist måste jag ändå skriva några ord om den extremt fula förpackningen. Nu hittade jag tyvärr ingen bild på den vattenfasta varianen, men den är i en ljusblå hylsa med mörkblå text. 
Murphy hade ett utmärkt sätt att förklara hur ful förpackningen verkligen är, så därför väljer jag att citera henne:

Den är så sjukt oglammig att jag mår illa! (Visst var det så du sa? Jag har ju lite problem med att minnas exakt vad folk säger, som du vet)

Jag kommer förmodligen att använda färdigt den här mascaran, men det känns inte direkt troligt att jag kommer köpa den igen. Nu lovar och svär jag på att aldrig mer vara otrogen mot min älskling!

Kommentarer
Postat av: Kicki G

Har du testat andra vattenfasta mascaror hos Lancome? Jag tycker det svårt att fatta skillnaden mellan Hypnose, Amplicils och Fatale! :-)

Postat av: MAKEitUP

Jag har nog testat alla mascaror från Lancôme. Deras produkter ligger fortfarande mig varmt om hjärtat sen jag jobbade för dom:) Hypnose ger mer täta, maffiga fransar. Jag brukar (när jag lyxar till det lite) använda både Hypnose och Flex för att få långa, böjda och täta fransar. Lite mer party-fransar. Amplicilen tyckte jag inte gjorde så mycket för mina fransar. En vanligt mascara. Lite tätare och lite längre fransar kort och gott. Fatalen är (om jag inte missminner mig) inte vattenfast och blev heller inte alls bra på mig. Man kan nog säga att den blev katastrofalt dålig på mig. Anledningen till det är nog att den är väldigt blöt och bara gjorde att mina fransar blev raka och ihopklibbade.

2007-08-13 @ 22:57:24
URL: http://makeitup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback