Kommentarer

Jag har funderat lite över det här med kommentarer. Jag brukar alltid försöka svara ganska omgående på allas kommentarer, men ibland händer det att någon frågar något i ett väldigt gammalt inlägg. Då undrar jag, ska jag svara på frågan i det gamla inlägget och hoppas på att personen i fråga går tillbaka och kollar det? Eller ska jag svara i personens egen blogg (om dom nu har en sån)? Hur gör ni andra?

För att göra det lite enkelt för mig så svarar jag här i på en fråga jag fick i ett gammalt inlägg. Frågan var vilken nyans jag hade på min Touche Éclat och vilken färg jag använder på mitt i.d smink. Jag kommer ju som sagt var från Asien så båda två är i en gulaktig nyans. Touche Éclat är i nr 2 och i.d sminket är i färgen medium tan. Båda är färgmässigt helt perfekta för mig, eventuellt kunde jag kanske ha en nyans ljusare foundation under några vintermånader, men det är absolut inget måste.


Kommentarer
Postat av: natalie

det är bäst om man svarar i personens blogg tycker jag, för det är lätt att glömma en kommentar man skrev för ett tag sedan. så om du svarar i bloggen vet du for sure att personen får svaret i alla fall (:

Postat av: Rouaa

Tack för ditt svar :) många brukar skita i att svara på frågorna, bara för att det är ett gammalt inlägg någon frågar i.
jag köpte I.Ds medium beige, men jag upplever den som lite för ljus och lite för rödrosa, trots att det inte alls var så första gången jag köpte den. Jag kanske ska blanda den tillsammans med en mörkare som går i en gul ton? Därför undrade jag. är med från Asien. Eller ja... jag är från mellanöstern, men jag är gulare än vanliga araber ;)
Förresten... YSL pennan använde jag i färgen 3. Den blev dock rödaktig där med :/ den bästa nyansen jag har kunnat ha är färgen camel ur MUS studiofoundation, men den kan jag inte ha nu på sommaren plus att den gjorde min hy oljigare än vad den redan är. och den är för täckande.

2007-06-09 @ 02:40:42
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: MAKEitUP

Rouaa: Jag tycker du ska gå till en i.d-disk utan make-up så att du kan prova lite olika nyanser direkt på huden och på så sätt komma fram till vad som passar dig bäst. Medium Tan är lite mörkare än den du köpte så den kanske blir perfekt. Det är tyvärr lite svårt för mig att säga eftersom att jag inte vet hur du ser ut. Som concealer tycker jag att du ska prova en från Face som heter Magic Wand. Den är perfekt att använda under ögonen. Mkt bättre än YSL's. Till finnar och andra otrevligheter man inte vill ska synas använder jag en concealer från MAC som heter Studio Finish Concealer i färgen NC30. Hoppas att det var till lite hjälp. Hör gärna av dig igen om du undrar något mer eller för att tala om hur det gick =D

2007-06-10 @ 21:38:19
URL: http://makeitup.blogg.se
Postat av: Rouaa

Make:
tack för ditt svar! Ska kika på allt du skrev. det med I.D är så skumt. det var en hudkosmetolog och jobbar för I.D som t.o.m testade färgen på mig och tyckte att det var den jag skulle ha. ändå blir denh lite rödaktig. :/ men jag ska kika runt. jag hör av mig om hur det gick. Hatar btw YSL pennan. har MUS concealer, men den täcker inte så bra under ögonen. det ser bara skum ut där tycker jag. Iofs så sminkar jag mig sällan, men det betyder inte att man ska vara utan fungerande smink ;)

2007-06-10 @ 21:50:52
URL: http://www.rouaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback