Sheer Moisture spf15, Dermalogica

Sheer Moisture spf15 från Dermalogica är en dagcreme med solskyddsfaktor 15. Jag köpte min från Strawberrynet för ca 300:- men den finns för 232:- hos Jersey Beauty.
image76
Det här är tyvärr den första produkt från Dermalogica som jag inte är helt nöjd med. Det beror först och främst på glittret som finns i cremen. Jag är som kanske alla vet vid det här laget en glittermotståndare. Glitter i hela ansiktet är ok om man är 15 år. Inte 28. Det som ytterligare drar ner betyget är konsistensen som känns för fettig på något sätt. Den går inte riktigt in i huden utan lägger sig lite mer utanpå vilket gör att jag känner mig lite svettig i ansiktet hela dagen. Det som räddar den här cremen och gör att jag ändå väljer att använda den lite då och då är just det faktum att den innehåller solkyddsfaktor. Betyget blir 3 (ok)

Kommentarer
Postat av: Maria

Håller helt med! Jag valde oxå bort denna pga glittret och för att det känns som att den ligger som en kletig hinna på huden.

2007-06-21 @ 12:20:44
Postat av: Derma

Okaj, du måste ju förklara lite närmare om vad du tycker om den nya köp sajten, Jersey Beauty. Hur länge fick du vänta innan du fick hem produkten och fick du betala tull?

2007-07-18 @ 16:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback