Maximeyes, Dior

image65På inrådan av Mia som tycker att Dior Maximeyes är det bästa som Gud har skapat till våra fransar köpte jag två stycken (en fick givetvis Mia eftersom att jag är en sån fantastiskt bra kompis...)  från Strawberrynet.

Mascaran är en volymmascara som ska göra fransarna tätare, tjockare och svartare. Det som gör den här mascaran så fantastisk enligt Mia är just det fenomenet att den fångar upp varenda frans vilket gör att det ser ut som att man har världens tätaste fransar.

Jag är benägen att hålla med. Borsten är väldigt kompakt och tät vilket verkligen gör (precis som Mia sa) att fransarna blir otroligt täta och separerade. Jag kan nästan ser hur antalet fransar fördubblas vart efter jag applicerar mascaran. Jag får verkligen ursnygga fransar. MEN, ja det finns tyvärr ett stort men och det är just det faktum att fransarna (precis som med alla andra ej vattenfasta mascaror) trillar ner och blir raka. Tänk att det ska vara så svårt att göra en mascara som inte är vattenfast, men som ändå kan hålla uppåtböjda fransar uppåtböjda... Ett litet minus till är det att efter halva dan ligger lite av macaran under ögat. Är i och för sig lätt att torka bort, men fortfarande inte helt tillfredställande.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att det här är en mycket bra mascara om man inte som jag lider av hysteriskt raka lite lätt nedåtböjda fransar. Betyget blir en 4:a (bra) för att jag får så snygga fransar men lite minus för att dom blir raka igen.


Kommentarer
Postat av: annikasvensson

Heej, gillar du ditt nya slimshine fortfarande? Köpte du Shiseidos läppenna också, nr 2? Är det snyggt ihop? tusen frågor, men jag är såååå nyfiken? /Annika

2007-05-20 @ 17:49:07
Postat av: MAKEitUP

Hej Annika! Kul med massor av frågor =D Ja, jag älskar verkligen mitt slimshine. Jag köpte ju ett till och nu går jag faktiskt och suktar på ytterligare ett... man får ju passa på eftersom att dom inte gör något mer :( Visst var det Shiseidos penna nr 2 jag köpte och jag är jättenöjd med även den. Den är i en perfekt brun-beige nyans som funkar till båda stiften jag köpte.

Postat av: malin

Vilken mascara är bäst om man har sådana fransar som bara åker ner och blir spikraka igen efter mascaran? Har samma problem.:(

2007-05-21 @ 07:35:10
Postat av: Emelle

har haft samma problöem med maximeyes. Kan tipsa om diors unlimited som håller böjen lite bättre :)

2007-05-21 @ 08:53:09
URL: http://emelle.blogg.se
Postat av: MAKEitUP

Malin: Finns bara en mascara som håller åttet enligt mig och det är Lancôme Flex WP (vattenfast) Håller fransarna böjda heeela dan. Har skrivit två hyllningar till den mascaran tidigare. Ligger under kategorin Favoriter.
Emelle: Tack för tipset. Ska kolla in den nästa gång:)

2007-05-21 @ 22:26:13
URL: http://makeitup.blogg.se
Postat av: Kicki G

Tack för tipset om Flex WP! Använde den för första gången i dag och är fortfarande lätt chockad över hur bra fransarna ser ut! Mina raknar nämligen också med vattenlöslig mascara. Återstår att se hur svårt/lätt det är att få av Flexen i kväll...

2007-05-30 @ 17:56:34
URL: http://www.kickig.se/justnu
Postat av: MAKEitUP

Kicki G: Va kul att du gillade den! Återkom gärna och berätta om det gick bra att få bort den och om du gillar den efter ett tags använding =D

2007-05-30 @ 21:40:47
URL: http://makeitup.blogg.se
Postat av: Kicki G

Jag använder L'Oreals remover för vattenfast smink, håller tussen mot ögat och räknar till 20. Inga problem!
Möjligen är det lite marigt att få mascaran på underfransarna, men det går.
Har du andra vattenfasta favoriter?

2007-06-03 @ 19:16:46
URL: http://www.kickig.se/justnu
Postat av: Linda-Sophie

Jag har nyligen kommit på att jag bara mååste testa Maximeyes. Gillar Diorshow, men jakten efter den perfekta mascaran är så rolig! Tyvärr har jag insett att denna mascara tycks ha utgått, åtminstone i Sverige. Vet du om man kan köpa den utomlands någonstans? Eller om du har nåt annat hett tips på en glamorös supervolym-mascara? Tack och lov har jag inte problemet med att ögonfransarna blir tunga och raka så det behöver du inte ta med i beräkningen. :) Sen tänkte jag även höra om du har nått hett tips på bra make-upskola (läste inlägget om Make-up Store och g a r v a d e !)
Taack på förhand!

2007-10-21 @ 15:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback