Make-up Remover Soap, Mario Badescu

image107För en vecka sen hämtade jag ut mitt paket från Eleven. Tyvärr visade det sig innehålla världens sämsta rengöringstvål, Make-up Remover Soap från Mario Badescu.

I förpackningen ser tvålen ut som vilken krämig tvål som helst, men på huden tillsammans med vatten bilr den bara till en äcklig fet gegga. Det känns som att man smetat in hela ansiktet med matolja. Jag gillar rengöringsgeléer för att jag vill känna mig riktigt ren och fräsch när jag har tvättat ansiktet på kvällen. Det värsta jag vet är rengöringsmjölker som bara blir fettigt på huden. Alltså är detta ingen tvål utan någon mystisk rengöringsmjölk som är i tvålform. Min erfarenhet av rengörinsmjölker är dock att dom är lite bättre på att lösa upp smink än vad geléer är, så är inte fallet med Mario Badescus Make-up Remover Soap för den löser inte upp något smink alls. Efter att ha tvättat ansiktet två gånger med tvålen har jag ändå ca 60% av allt mitt smink kvar i ansiktet.

Sammanfattningsvis kan man säga att den här tvålen suger! Den är så dålig att jag inte ens kan tänka mig att använda den till händerna. Den åker rakt ner i papperskorgen med betyget 1(katastrof).


Kommentarer
Postat av: sminkjante

Bra att veta, då behöver jag inte vara sugen på ett inköp av denna produkt.

Postat av: Kristina

Usch då, inte bra, tråkigt.

2007-11-28 @ 14:14:49
URL: http://eyeonbeauty.tjejsajten.se
Postat av: Malin

Uscha! De produkter jag testat från Mario B har också varit riktiga bottennapp, så jag ger mig inte på fler köp från dem.

2007-11-28 @ 17:03:56
URL: http://sublim.wordpress.com/
Postat av: Sminkan

Har bara testat en grej från Mario Badescu. En body lotion. Den luktade som en låda full med luktsudd och man blev inte speciellt återfuktad. Nu, efter den här recensionen, sjönk Mario ännu längre ner på listan över produkter jag vill prova. Typ så långt ner att han inte längre är med...

2007-11-28 @ 18:01:55
Postat av: Jackie_Daniels

Usch, tråkigt att du fått ett sådan bottennapp men tack för en rolig text;) Har inte provat något från det här märket och lär nog inte göra det heller efter den här sågningen *fniss*

2007-12-02 @ 03:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback