Svar

Ibland får jag en fråga lång bak i bloggen och då har jag jämt lika svårt att veta om jag ska svara under det gamla inlägget för går man verkligen in och kollar där efter svar?

Nu gör jag det lite enkelt för mig och svarar med ett helt inlägg. Frågorna jag fick var först om jag visste vart man kan få tag i Maximeyes mascaran från Dior och om jag vet någon bra makeup-skola.

Maximeyes finns fortfarande att köpa på
Strawberrynet. Tycker ofta att dom brukar ha kvar grejer som försvinner från den svenska marknaden. Fråga nummer två har jag inte direkt något bra svar på. Jag har inte gått någon skola utan är till det mesta självlärd. Dom flesta som jag känner som jobbar i branschen har inte heller gått någon utbildning utan har bara haft ett brinnande intresse, talang och ett portion tur. Om jag skulle rekommendera en utbildning så får det nog bli  Make Up Intstitue som jag hört mycket gott om. Jag känner en tjej som gått deras utbildning som tyckte den var jättebra och som numera jobbar heltid som makeup-artist. Dom har även bra praktik som man, om man är duktig, kan dra nytta av och kanske kan få jobb via sen.

Kommentarer
Postat av: natalie

vad kul! det är exakt make up institute jag riktat in mig på att gå efter gymnasiet! :D nice

Postat av: Sminkan

Likadant här, självlärd och alla som jag känner som jobbar som Makeup artister, hårstylister eller vanliga modestylister är alla självlärda eller har gått som assistenter till någon etablerad. Ibland tycker jag det verkar som att MUS och de andra bara rekryterar personal från sina kurser, alltså att man betalar för en utbildning som oftast leder till ett butiksjobb. Det är ett bra jobb, men man ska veta om vad man betalar för när man skriver in sig på en kurs.

Vet att de har grymma utbildningar när man går maskör och teatersminks utbildningar. Kommer inte ihåg skolans namn nu. Då har man sedan kunskapen om att sminka inte bara mode utan även specialeffekter och så. Hade jag gått en utbildning och satsat på MA-karriären hade jag gått på en sådan kurs!

2007-10-22 @ 21:32:42
URL: http://www.sminkan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback