It's a shame

Ibland ropar man hej lite för fort. Tyvärr visade det sig att jag inte tålde Lancômes nya rengöringsbalm. Jag har ju det problemet med min hud att den slår bakut mot vissa produkter och börjar producera en massa stora, äckliga, röda, ej klämbara finnar. Jag har inte lyckats klura ut vilket ämne det är som jag reagerar mot utan får helt enkelt bara lära mig det "the hard way" och efter en vecka m Baume Èclat så jag har insett att den tydligen innehåller något som jag inte tål.

Men inte gråter jag väl över det för raskt gick jag in på Strawberrynet och beställde en Special Cleansing Gel, en Active Moist, båda två från Dermalogica och till min stora förtjusning hade de även fått in min absoluta favvo Instant Pur Eye Makeup Remover från YSL så givetvis slank det även med en liten sådan.

Slutsats: Gräset kanske inte är grönare på andra sidan. Eller?

Kommentarer
Postat av: Jean

Du kanske skulle ta och testa Cosmeceutisk hudvård istället? Finns olika aktiva grader av den. Huvudkoncpetet är dock, att den innehåller minst en eller flera substanser som är kroppsegna och som vi faktiskt tål och mår bra av.

MVH
Jean

Postat av: Sminkan

Vad trist att det inte funkade med Lancome. Men så länge man har alternativ så är det väl okej. Men visst är det roligt att prova något nytt ibland.

2008-04-17 @ 07:16:56
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: sminkjante

Jag letar alltid efter nytt. Trots att jag har torr och känslig hy. Inte helt optimalt att testa på en sån hy. Tur att man har säkra kort att återvända till:)

2008-04-17 @ 07:22:25
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: inthemake

Åh nej va trist, jag har också en Baume Èclat hemma som jag inte testat än...men det är ju så, man tål helt enkelt allt.

2008-04-17 @ 08:27:10
URL: http://inthemake.blogg.se
Postat av: Lene

usch vad tråkigt! jag får sån reaktion av min special cleansing gel emellanåt, rikigt trist!

2008-04-17 @ 09:46:36
URL: http://faktalene.blogg.se
Postat av: Ninni

Byt bort den på forumets bytesplats vetja!

2008-04-19 @ 21:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback