Gemensam recension, Concealer

En dag i månaden recenserar jag och mina härliga kollegor i nätverket Pret-ty.se en gemensam produkt. Den här gången är det dags för concealer och jag har bestämt mig för att höja min concealer Studio Finish från Mac till skyarna.

Till vardags använder jag mest min Magic Wand från Face eller Touche Éclat från YSL (ja, jag vet att jag dissade den men av någon konstig anledning fortsätter jag ändå att använda den) under ögonen för att dölja mina oftast rätt svarta ringar under ögonen. Men nån gång i månaden dyker det upp en äcklig finne som varken Magic Wand eller Touche Éclat kan rå på och det är då jag plockar fram mitt hemliga vapen. Studio Finish Concealer från Mac

Den är helt oslagbar när det gäller att täcka finnar. Konsistensen är väldigt hård. Jag skulle nästan vilja säga seg och det är nog det som gör att den täcker och sitter så fantastiskt bra. Därmot gör konsistensen att den inte alls passar sig at ha under ögonen. Jag lägger på den med en liten concealerborste från Nars och jämnar till med fingrarna för att undvika kanter. Resultatet? Perfekt hy utan minsta spår av äcklig finne. 

Så även om det här inte är en produkt som används varje dag är det definitivt något som jag inte kan leva utan. En favorit helt enkelt!

 

Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Oh la la, ja visst är den bra! Love love!

Postat av: Mia

Jag är också lite nyfiken på denna. Vad har du för färg? Jag använder undercover-4 på Laura Mercier. Glömde informera dig om det..förlåt! :-)

2008-09-06 @ 14:31:05
URL: http://miasvardag.wordpress.com
Postat av: Emmy

Vad kostar den?

2009-01-25 @ 18:10:29
URL: http://nailpolish.blogg.se/
Postat av: Make it Up

Emmy: Jag kommer faktiskt inte ihåg. Var så länge sen jag köpte den, men jag skulle tippa på 200-300:-

2009-01-25 @ 23:10:33
URL: http://makeitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback