Recension, China Glaze

Ingen har väl lyckats undgå nagellacksmärket China Glaze. Vart man än kollar runt i sminkbloggarna så är det praktiskt taget det enda man ser. Självklart var jag tvungen att lägga med ett litet lack i min senaste beställning från Eleven för att se vad själva hypen handlar om och visst kan jag hålla med om att det är ett bra lack.

Borsten är rätt så smal vilket jag gillar. Är man duktig och lackar med både över- och underlack så håller färgen sig snygg i en vecka på naglarna. Färgen Pink Voltage är sådär snyggt chockrosa, men den är tyvärr inte helt täckande så vill man ha ett riktigt snyggt resultat bör man lägga på tre lager. Själva konsistensen på lacket är bra och tunn, men efter man målat första lagret tycker jag att lacket blir allt segare och segare.

Summan av kardemumman är att detta är ett bra lack, men inte lika bra som min favorit Essie. Däremot kommer jag säkert att köpa fler lack från China Glaze då de har lite större färgutbud än vad Essie har. Betyget blir en 4:a (bra).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback