Vett och etikett

Det här är egentligen inte så sminkrelaterat, men jag känner ändå att jag vill ta upp det och det handlar om det här med att sitta och skriva taskiga kommentarer i folks bloggar. Då tänker jag framför allt på sminkbloggar eftersom det är nästan dom enda bloggar jag läser.

Jag tycker det är jättekul att titta på bilder på folks sminkningar. Ja, jag vet att jag är sjukt dålig på att lägga upp sminkbilder på mig själv, men jag har inte riktigt greppat det där hur man fotar sig själv så att det blir snyggt.
Sminkan och Rocketqueen hur gör ni? 

Ibland gillar jag det jag ser skarpt och ibland kanske det inte riktigt faller mig i smaken. I vilket fall som helst skulle det aldrig fall mig in att sitta och skriva massor av nedlåtande kommentarer om att den som varit så generös och bjussat på sig själv så mycket skulle se ful ut. Eller att man skulle vara ytlig för att man råkar bedriva en skönhetsblogg. Jag tycker modebloggar är både tråkiga och töntiga, men inte spenderar jag dagarna med att kommentera i Elin Klings blogg att den är dålig.

Slutsats: har man inget trevligt att säga håller man fingrarna i styr och skriver ingenting. Tycker man däremot att någonting är fint eller bra skrivet får man mer än gärna skriva en liten rad till blogginnehavaren. Det ska i alla fall jag bli bättre på.

Kommentarer
Postat av: sminkjante

Jag håller med dig helt. Om jag inte gillar något så är det bättre att hålla käften eller så lyfter man ftam det man tycker är snyggt:)

Postat av: Rouaa

Fota gärna i dagsljus. Jag sminkar mig oftast på eftermiddagen och det finns knappt något ljus att hurra över då, så jag brukar ha en lampa nära ansiktet. På det viset så fångar det upp färgerna tycker jag. :D

2008-02-11 @ 07:25:20
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Nasse

Helt sant, underligt hur masochistiska vissa personer måste vara då de spenderar så mycket tid på såna bloggar som inte alls intresserar dem. Det är väl så lätt att vara otäck då man är (nästan) anonym. Har själv följt med din blogg en längre tid litet passivt men har alltid tyckt att den varit bra!

2008-02-11 @ 16:40:44
Postat av: Anonym

Fin blogg!! Titta in på min nya blogg, behöver besökare och kommentarer! www.beautyblogger.blogg.se

2008-02-14 @ 00:26:09
Postat av: RedHead

Så sant som det är sagt syster!

2008-02-15 @ 00:26:49
URL: http://redheadreport.blogg.se
Postat av: rocketqueen

Vilket bra inlägg! Varför komma in som gäst hos någon och skriva nedlåtande saker? Helt absurt för mig...

När det gäller foto är jag egentligen ingen expert, sikta och tryck ungefär. :) Jag står vid ett fönster där dagsljuset (förhoppningsvis) silar in. Sminkan däremot är riktigt skicklig på att fota!

2008-02-15 @ 08:36:05
URL: http://rocketqueens.blogg.se
Postat av: Sara

Helt sant,om man inte gillar bloggen behöver man ju inte läsa..Och varför vill man sprida dålig energi? Jag gillar din blogg:)

2008-02-15 @ 15:44:13
URL: http://soonsheins.blogg.se/
Postat av: Therése

håller totalt med! varför göra sig besväret att skriva elaka saker?? jag fattar det iaf inte...
Jusst sminkningar tänker många kanske att det inte är så viktigt men för oss sminknördar så är det ju faktiskt ganska stor grej.
Igår var det en tjej i min klass som sa att jag sminkade mig som en hora och det tar ju stenhårt.
Jag började nästan gråta för jag var jättenöjd med gårdagens sminkning...

2008-02-15 @ 19:04:35
URL: http://fakelashes.blogg.se
Postat av: pika

bra skrivet, håller helt med dig! Förstår inte hur nån skulle må bättre av att klanka ner på andra...

2008-02-24 @ 01:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback