Bröllopssminkning

Idag var urgulliga Marie här och provsminkade sig inför sitt bröllop på lördag och som tur var blev hon jättenöjd så på lördag åker jag hem till henne för att göra henne fin på hennes stora dag.

Marie och jag lärde känna varandra på ett event jag hade med mitt jobb. Vi började snacka smink och jag promotade min blogg lite. Hon berättade att hon skulle gifta sig, men att hon redan bokat en tjej som skulle sminka henne. Nån vecka senare fick jag ett litet mail med ett rop på hjälp. Marie hade varit hon tjejen som skulle sminka henne och kommit därifrån mer sminkad än en dragshowartist som precis ska uppträda.

Jag har så svårt att förstå just det där. Varför ska makeupartister envisas med att spackla på stackars blivande brudar med tonvis av smink bara för att man ska gifta sig? Tycker man ofta ser bilder bröllopsbilder där man inte vet om bruden ska gifta sig eller om hon precis ska börja jobba på gatan. Om man vanligtvis bara sminkar sig med lite mascara och puder kan man ju omöjligtvis känna sig bekväm i mer smink än vad Christer Lindarw använder i After Dark.

Jag är stark förespråkare av att se naturlig ut. Smink ska inte göra om dig (om du nu inte jobbar som Dragshowartist så klart) utan framhäva dina egna drag och kanske dölja en och annan finne. Hellre för lite än för mycket. Less is more!

Kommentarer
Postat av: inthemake

Åh va spännande, lägg gärna ut en bild om du har möjlighet (när det är dax)

Postat av: EyeOnBeauty

Jag är nybliven MUA men skulle aldrig sminka en brud på det sättet. Skönt att du kan rädda henne:)

2008-06-27 @ 07:18:33
URL: http://eyeonbeautygirl.blogpsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback