Veckans bloggtema

Den här veckan är det Sublim som står för veckans bloggtema från Pret-ty.se och frågan är:

Hur målar och vårdar du dina ögonfransar?

Jag måste tyvärr erkänna att jag misshandlar mina ögonfransar. Jag utsätter dom för ett grymt övergrepp varje dag. Jag börjar med att böja dom med min älskade Shiseidoböjare. Att böja ögonfransarna för mig innebär att man först böjer fransen på tre olika ställen för att få en så snygg böj som möjligt. Sen avslutas hela böjningsprocessen med två extra böjar närmast frankanten för att böjen verkligen ska hålla. Sen är det dags för ett lager primer även den från Shiseido. Slutligen är det då dags för mascaran som åker på i två eller tre lager.

På kvällen står jag och gnider mina stackars fransar med nån borttagning för att slutligen köra ett svep med min rengöringsgele för att få bort alla feta rester.

När jag skriver detta förundras jag över att jag faktiskt fortfarande har några fransar kvar. Jag kan nog tacka mina asiasitska rötter för det som välsignat mig med världens tåligaste fransar.

Kommentarer
Postat av: Annie

Hahahaha, det kunde verkligen varit jag som skrivit det där! Böjer på precis samma sätt :)

Postat av: MissPurple

Ska också hoppa på det temat. Intressant, har inte funderat så mycket på det innan.

2008-03-18 @ 16:14:01
URL: http://misspurple.blogg.se
Postat av: Make it Up

Annie: Ja, vi är ju rätt lika när det gäller ögonfransarna :)

Miss Purple: Kul. Ska läsa vad du skrivit.

2008-03-19 @ 22:03:13
URL: http://makeitup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback