Veckans bloggtema

Den här veckan är det Fåfängan från Pret-ty.se som undrar över våra hudvårdsrutiner.


Jag har alltid varit super noggrann med att ta hand om min hud. Spelar ingen roll hur snyggt man sminkar sig om man har en taskig hud under. Jag får ofta komplimanger om just min hud. Jag vill tro att det är en kombination av bra gener och bra hudvård.


Jag börjar morgonen med att tvätta ansiktet med någon mild peeling. För tillfället använder jag Sukis Lemongrass Cleanser. Sen blir det några duschar med Multi Active Toner från Dermalogica. Under tiden jag väntar på att den ska gå in i huden smörjer jag in mig med min ögoncreme Hydra Zen från Lancôme. Jag måste ha den varje morgon för att inte se helt svullen ut. Sen är det dags för solskydd. Jag är livrädd för pigmentfläckar så därför är min Solar Defence Booster från Dermalogica ett måste under min dagcreme HydrAction från Dior.


Kvällsrutinen börjar med att ta bort min mascara med någon ögonmakeupremover. Min favvo kommer från YSL, men den har inte gått att få tag i på ett tag så för tillfället använder jag Bi-Facil från Lancôme. Den är nästan lika bra. Sen rengör jag hela ansiktet och ögonen med min rengöringsgelé från Dermalogica. Ett par sprut med Multi Active Toner och nattcreme från Lancôme och jag är redo för sängen. Ja, men just det. Jag glömde ju bort att jag på kvällen använder mig av en lite mer anti-rynk ögoncreme. För tillfället kommer den från Biotherm, men jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter och just nu är jag för lat för att gå in i badrummet och kolla.

Ansiktsbehandling är något jag aldrig unnar mig, men imorgon ska jag faktiskt göra ett undantag och utnyttja presentkortet jag fick av Stoffe i födelsedagspresent på Stockholm Day Spa.


Kommentarer
Postat av: Fåfängan

Håller med dig....tycke det är otroligt mkt viktigare med huden än med sminket.

Postat av: EyeOnBeauty

Bra hud är grunden å är det bara:) Vad tycker du om lemongrassen, jag gillar den:)

2008-03-26 @ 09:51:54
URL: http://eyeonbeautygirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback