Superbly Restorative Skin Salve, Kiehls

Det låg två andra grejer i påsen som jag fick av Kicki. Först ut är Superbly Restorative Skin Salve från Kiehls.

Superbly Restorative Skin Salve är ett trögflytande balm som ska hjälpa till att mjuka upp extra torra områden så som armbågar, nagelband och hälar. Konsistensen påminner om vaselin, men fastare i konsistensen.

Jag har mest använt salvan på mina torra nagelband, men tyvärr måste jag säga att jag inte direkt har märkt någon jätteförändring vilket är lite förvånande med tanke på hur mycket jag gillade bodylotionen i samma serie. Jag tycker inte att salvan går in i huden utan mest lägger sig som ett fettigt lager utanpå huden för att sen sköljas bort så fort man tvättar händerna. Dessutom får man jobba rätt hårt för att överhuvudtaget få upp något på fingret eftersom att konsistensen är så pass hård. Betyget blir en 2:a (dålig).
image153
Den sista produkten i påsen var en ögoncreme från Bremenn Research Labs, Hylexlin. Det här är en ögoncreme som aktivt ska hjälpa till att reducera mörka ringar under ögonen. Tyvärr var det något i den här cremen som irriterade min känsliga hud runt ögonen och gjorde att det började svida överallt där jag applicerat cremen. Det stod i och för sig att man kunde känna en pirrande känsla vi applicering, men jag tycker inte det känns bra att använda produkter som irriterar huden. Jag gav den ett par dagar, men när svedan inte gick över vågade jag helt enkelt inte använda den mer. Tråkigt nog, för det här var verkligen något jag hoppades på. Betyget blir ett - eftersom att jag inte kan säga något hur den verkar.
image154


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback