Gästrescension - DiorShow Iconic Extreme Waterproof Mascara

Det var kanske någon som undrade vart Mia från Mia Recenserar tog vägen. Efter vissa påtryckningar är hon nu tillbaka med en recension av DiorShow Iconic Extreme Waterproof Mascara.


Sol som får dåligt pigmenterade ögon att rinna och spontana havsbad, tenderar att få mig att gå över till vattenfast maskara under sommaren. Det sista jag gjorde när jag skulle hoppa på planet till Kroatien i början av sommaren var därför givetvis att snappa upp en vattenfast maskara, eller åtminstone var det det jag trodde att jag gjorde.


På plats i Kroatien, dags för middag på stan, på med maskara. Inga konstigheter. Gummiborsten ger hyfsat långa fransar, fransarna faller inte ner, men blir aningens för glesa för min smak.


På plats i Kroatien, efter middag på stan, dags att tvätta av sig sminket. Vissa konstigheter. Jag använder alltid Lancôme Bi-facil för att ta bort ögonmakeup, den fungerar perfekt till min känsliga hud och löser med viss envishet upp även vattenfast maskara även om det givetvis tar det lite längre tid än med vanlig maskara. Nu är det ju inte Bi-facil som jag sitter här och recenserar men det var just i samband med sminkborttagningen som jag upptäckte att maskaran jag köpt inte var vattenfast.


Givetvis så hade jag slängt förpackningen och på själva tuben stod det inget om att den var vattenfast så jag utgick ifrån att jag hade köpt fel i Tax Freen, döm då min förvåning när jag kommer tillbaka till Arlanda och upptäcker att det enda som skiljer tuberna från vattenfast till icke vattenfast är en svart topp. Och min maskara har svart topp vilket innebär att min maskara är vattenfast (enligt Dior).


Kan dock meddela att det är den inte. Om ni letar efter en bra vattenfast maskara så får ni fortsätta leta, den här klarar varken tårar eller bad men håller kanske aningens bättre än en vanlig icke vattenfast maskara.


Om man bortser från den vattenfasta faktorn och endast betygsätter den på sina andra egenskaper så får den en 4:a (bra).


Om man däremot betygsätter den för vad den marknadsförs att vara, det vill säga en vattenfast maskara så får den en 2:a (dålig).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback