Recension, rouge med inbyggd borste Clinique

Nästa produkt att synas i kanterna är Cliniquerouget (335:-) med inbyggd borste. Sist jag hade ett rouge med inbyggd borste var någon gång på 90-talet och då var borsten typ i plast. Självklart inser jag att utvecklingen gått lite framåt, men jag måste ändå erkänna att jag var en smula skeptisk.


Rouget är i en fräsch persikofärgad rosa nyans som känns helt rätt oavsett om du är brun eller likblek (som jag själv är för tillfället). Själva rouget i sig känns lite krämaktigt i konsistensen, faktiskt nästan som ett cremerouge dock är det lite svårt att känna efter ordentligt med fingret i hylsan. Borsten är i ett riktigt bra material (känns som äkta hår) som fördelar rouget fint på kinden. Hållbarheten kunde enligt mitt tycke vara lite bättre. Det pallar inte riktigt en hel dag framför datorn och sen ett tufft träningspass på det, men det kanske är lite väl mycket begärt. Jag använder främst mitt rouge som en touch up i handväskan och för det ändamålet är det perfekt. Betyget blir en 5:a (toppen)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback