Permanent fransböjning

Ja, då var det alltså dags för dagen D dvs dagen då jag skulle prova permanent fransböjning för första gången i mitt liv. Efter att ha läst lite av era kommentarer kände jag mig lite skepisk och det gick väl inte riktigt helt som jag hade tänkt mig, men slutresultatet blev över förväntan bra.

Jag gjorde min permanent hos
Bromma Cosmetique hos en jättegullig tjej som heter Ellinor Andersson. Permanenten kostade 450:- och vill man ha färgning av bryn och fransar också kostar det 700:- har jag för mig.

För dom som inte vet hur en permanent fransböjning går till kan jag berätta att man limmar fast fransarna på en liten spole för att sen dränka in dom i nån slags permanentvätska som ska verka i 15 minuter. Sen är det dags för fixeringsvätska i 10 minuter och sen är man klar. Om allt går som det ska det vill säga, för det gjorde det ju såklart inte för mig. Efter en omgång permanent hände det inte ett smack. Ögonfransarna hade inte rört sig en millimeter utan var precis lika raka som innan. Självklart fick jag göra om behandlingen och Ellinor lovade att skulle det fortfarande inte bli något resultat så skulle jag givetvis inte behöva betala något (tydligen var det här första gången hon var med om att permanenten inte tog på ett par fransar), men efter en andra omgång permanent hade tydligen mina fransar bestämt sig för att dom ville vara uppåtböjda.

Behandlingen var absolut inte obehagling utan helt smärtfri. Jag lyckades tom att somna lite där mellan varven. Fransarna blev riktigt snygga och det har verkligen gjort en enorm skillnad för hela mitt ansikte. Ska jag nämna något negativt så skulle det väl vara att de nedre fransarna också krullat sig lite och att det ser lite skumt ut, men det kan jag aboslut leva med. Förhoppningsvis rätar dom ut sig efter ett tag. Enligt Ellinor skulle den här behandlingen vara i ca två månader. Gör den det kommer jag absolut att fortsätta med den, för det känns verkligen underbart att slippa hålla på och mecka med ögonfransböjare, primer och mascara. Update angående fransarna kommer lite vart efter som.  

Update: Bilder kommer. Har haft min kamera utlånad ett tag.

Kommentarer
Postat av: Kissen

Kom igen! Bildbevis! :D



Jag tackar gudarna för mina långa och naturligt böjda fransar...

Postat av: Jillie

Instämmer! Bilder, bilder!! :D

2009-07-14 @ 18:48:44
Postat av: Annie

Vad kul att det blev bra. Ser fram emot att se bild!

2009-07-14 @ 23:44:07
URL: http://anniemarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback