Recension, Nectar Thermique Kérastase

Ibland testar man produkter som kastar omkull allt man tidigare trott på. Nectar Thermique från Kérastase är en sån produkt.

Jag har alltid haft riktigt svårt för produkter som gör håret mjukt. Tycker det känns sjukt äckligt när håret bara ligger platt, slickat och mjukt längs skallen. Därför insåg jag snabbt efter att ha läst lite på förpackningen att Nectar Thermique och jag förmodligen inte alls skulle komma överens, så gissa om jag blev förvånad när den visar sig vara en riktig liten pärla.

Nectar Thermique är en vämreskyddande creme för torrt till mycket torrt hår, så håret blir helt galet mjukt men inte sådär snubbigt, äckligt mjukt utan riktigt schysst jag-har-världens-snyggaste-hår-mjukt. Håret känns mycket lättare att reda ut efter att jag har tvättat det och plattången glider betydligt bättre fram genom håret. Dessutom känns håret inte alls lika risigt i topparna som det gjorde tidigare, så hädanefter är det här något jag kommer använda flitigt efter varje hårtvätt för vem fan vill ha risigt hår när man kan ha fucking amazing hår?

Betyget blir en 6:a (favorit).

 

Kommentarer
Postat av: Lotta

låter ju kanon! vet du hur håret blir om man använder den utan att föna håret eller använda plattång? om man bara har i produkten och låter håret lufttorka?

2009-06-16 @ 09:42:20
Postat av: Make it Up

Jag har aldrig provat det, men jag kan tänka mig att resultatet blir det samma dvs mjukt fucking amazing hår =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback