Recension, Apoliva rengöringsmousse

Jag fick även chansen från Kicki att prova hela Apoliva serien från Apoteket.


Det första som slår mig när jag använder alla produkterna (förutom ögoncremen som är oparfymerad) är att Apoteket och jag har helt olika syn på vad som är "lätt parfymerat". Jag har absolut inget emot parfymerade grejer utan det är snarare oparfymerade grejer jag brukar rynka på näsan åt, men det får inte bli för mycket av det goda. Lätt parfymerat enligt mig är att man kan känna en svag nyans av parfym. Lätt parfymerat enligt Apoteket är tydligen så starkt parfymerat att det svider i ögonen när man applicerat produkten i ansiktet.


Rengöringsmoussen är den produkten som är minst parfymerad. Den ger ett schysst lödder som jag tyvärr tycker försvinner bort lite väl snabbt, men det kanske är svårt att göra en mousserengöring som ger ett fastare lödder? En omgång mousse är lite för lite för att ta bort all make, men efter andra omgången är ansiktet så pass rent att bomullstussen med ansiktsvatten håller sig någorlunda vit. Huden känns ren och inte speciellt torr eller stram. Betyget blir en 3:a (ok). 


Kommentarer
Postat av: Anna

Hallo där! Jag är nyfiken på vad du tyckte om scrubrondellerna?! Kram

2009-05-27 @ 19:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback