Tyvärr (Fatale, Lancôme)

Jag måste erkänna. Jag är inte helt opartisk när det gäller Lancômes produkter. För alla er som inte vet det så jobbade jag nämligen som makeup-artist för dom i ett år och då utvecklade jag en viss förkärlek för deras produkter. Ca 70% av alla mina smink- och skönhetsprodukter kommer således från Lancôme.

 

Mitt senaste inköp var deras nya mascara Fatale. Det speciella med just den här mascaran är borsten. Den består av tre stycken ”mini-kammar” som ska göra fransarna både längre och tjockare, nästan som lösögonfransar.

Jag använder vanligtvis vattenfast mascara (Lancôme Flextancils) och eftersom att jag böjer mina fransar måste jag ha en mascara som torkar snabbt annars blöter den bara upp fransarna och gör dom raka igen.
Det är just det som är problemet med Fatale Mascaran. Den blir helt enkelt för blöt. Fransarna blir i och för sig mycket längre och tjockare, men helt raka och lite lätt nedåtböjda och när fransarna är helt raka spelar det ingen roll hur tjocka eller långa dom för den syns ändå inte.
Så tyvärr måste jag säga att Fatale mascaran är en besvikelse för mig, men har nu av naturen uppåtböja fransar tror jag absolut att det här kan vara en mascara för dig.

Jag är snäll och ger Fatale en 2:a, men det är bara för att jag älskar Lancôme.

Jag är snäll och ger Fatale en 2:a, men det är bara för att jag älskar Lancôme.


Kommentarer
Postat av: Natalie Nordström

Jobbade du som makeup-artist? :o Det skulle jag vilja göra! Gör du inte det fortfarande?

Postat av: S

Japp, jag jobbade som makeup-artist för Lancôme i ca ett år, men nu för tiden sminkar jag bara på fritiden. Jag håller lite kurser och gör fest- och brudsminkningar =)

2006-10-09 @ 20:12:59
URL: http://makeitup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback