"Mineral Veil" från I.D

Idag var det då dags att testa mitt nyinhandlade puder från I.D Makeup.
Det är ett löst transperant puder som man skakar ut en lagom mängd av i locket och sen arbetar in i penseln för att sen applicera i ansiktet (precis på samma sätt som man applicerar deras fondationpuder)

Mina förväntningar var skyhöga eftersom deras fondation är en av mina favoriter (jag lovar jag ska skriva om den i Favoriter). 
Så hur lyder domen? Efter en hel dag framför datorn, en svettattack och en liten shoppingrunda på lunchen så ser jag fortfarande hur fräsch ut som helst. Ingen svettblank näsa och inte en tillstymmelse av blankhet i pannan och definitivt inte några torrhetsfläckar där pudret sugit åt sig extra mkt. Jag är supernöjd. Den enda minuset måste väl vara att burken kanske inte är den mest praktiska. Inte direkt nåt man har med sig ut en partykväll och bättrar på sig lite med på toaletten, men absolut värt varenda krona.

Har nu efter några månader uppgraderat mitt puder till en favorit alltså blir betyget en 6:a.

Nej, nu måste jag skynda mig för nu ska jag på invigningen av någon ny klädesbutik (Capasca). Undrar om man är värd lite shopping då?


Kommentarer
Postat av: Mysan

Vilken färg har du på ID's mineralfoundation?

2007-09-16 @ 20:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback