Blinc mascara

114245-18Ja, då var det dags att skriva några rader om Blinc mascaran. Jag har hållit på och testat den nu i snart en månad och konstigt nog kan jag ändå inte bestämma mig för om jag gillar den eller inte.

Först det som är positivt och det är den nästan löjligt enkla proceduren att tvätta bort mascaran. Man använder bara ljummet vatten och ett lätt tryck mot fransarna så åker allting av i ett nafs. Men bara för att mascaran är lätt att tvätta av betyder det inte att den inte sitter för det gör den. Som berget. I snöstorm, i regn, i ett träningspass och en hel dag framför datorn, däremot pallar den inte av mina tårar då åker den av som i små tuber.

Nackdelarna då? Ja, egentligen är det inget direkt som dåligt, men själva effekten av mascaran kunde vara lite bättre tycker jag. Fransarna blir bara ytterst lite tjockare och längre. Den stora nackdelen är att fransarna blir rätt blöta och därför tynger ner mina böjda fransar, men det vägs upp av att man faktiskt kan böja till dom efter at mascaran torkat. Ja, jag vet att man inte ska göra det, men den här mascaran blir inte sådär hård som andra kan bli utan blir lite mer "gummiartad" och därför har i alla fall jag inte märkt av något slitage på mina fransar.

Betyget då? Ja, det är som sagt var lite svårt att ge ett betyg för jag kan inte bestämma mig om jag tycker att fördelarna överväger nackdelarna, men jag får väl dra till och säga en 4:a dvs bra med dragning åt 5 (toppen) tack vare den lätta borttagningen.

Kommentarer
Postat av: Linda

jag känner mig också ganska kluven till Blinc, den är så blöt i början o den är blöt så länge :( det gör ju att fransarna klibbar ihop :(

Postat av: Ulrika Karlsson

Jag har också den mascaran, men är inte helt nöjd. När jag tar bort den blir det en massa, massa svarta klumpar i hela ansiktet. Och jag har råkat få in en i ögat, och det blev inte alls bra. hur gör ni om ni nu lyckas bättre med att få bort den?
sen tycker jag det är svårt att applicera den, mina fransar kletar ihop sig... Hur gör ni?

2007-02-04 @ 19:17:07
Postat av: S

Jag tycker också att den är väldigt blöt och klibbig, men det blir lite bättre om man lägger på den i tunna lager på lager och sen borstar igenom fransarna ordentligt innan dom hinner torka. För att slippa få massa grejs i ögonen vid borttagning brukar jag först se till att den lossnar ordentligt och sen ösa på massor av vatten så att det mesta sköljs bort direkt. Som sagt var det är svårt att bestämma sig om den är bra eller dålig...

2007-02-05 @ 17:05:38
URL: http://makeitup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback