Plump Secret, Lancôme

114245-22

Såg att jag utlovat en recension på Lip Plumpern från Lancôme och då är det väl lika bra att hålla det löftet, så här kommer den:

Först av allt måste jag tala om att jag är inte direkt något fan av lipplumpers. Jag tycker i ärlighetens namn att det känns rätt obehagligt när det pirrar och sticker i läpparna. Lancômes Plump Secret består av två delar. Ett lipgloss med plumpingeffekt och en ljus rosa/beige läppenna. Tanken med pennan är att man målar den lite utanför den egna läppkonturen vilket ska ge en optiskt illusion av att man har större läppar därefter applicerar man glosset på läpparna.

Och resultatet då? Själva glosset och pennan blir verkligen ursnyggt. Glosset är i en perfekt konstistens och pennan sätter liksom pricken över i:t. Själva plumpingeffteken av lipglossen skulle jag vilja klassa som medelmåttig dvs visst känns det att det sticker lite i läpparna men inte alls lika mycket som vissa andra sorter som jag provat. Det här är alltså en positiv egenskap enligt mig som inte gillar när det sticker för mycket. Och så till sist den stora frågan: Blir läpparna större? Nja, måste jag nog svara på det. Jag tycker mig kunna ana en smula fylligare läppar, men det är ju inte direkt så att Angelina Jolie behöver känna sig hotad.

Det slutgiltiga betyget kan inte bli något annat än en 5:a dvs toppen! Men det är mycket tack vare den tokfina pennan som piffar upp alla andra läppglans man har liggandes hemma.

Kommentarer
Postat av: natalie

jag undrar om du kanske vet om någon lip plumer som inte är sådär jätte glossigt? jag passar inte så bra i lipgloss och skulle helst vilja ha ett plump med något som inte är en sådan typisk jobbig grej som håret fastar i... ;p

Postat av: Rouge

Hoho, den där pennan låter praktiskt tycker jag! =D

2007-02-19 @ 21:55:23
URL: http://lemakeup.blogspot.com
Postat av: Mia

Det låter ju toppen. Har du köpt det i Sverige? Varför har jag missat det?

2007-02-20 @ 18:45:12
URL: http://modemossen.blogg.se
Postat av: S

Rouge: Pennan är verkligen SUPER! och den sitter kvar hur bra som helst.
Mia: Ja, jag har köpt den på NK i Stockholm. Den tillhör nya vårmakeupen, så det är kanske därför du inte har sett den än. NK hade precis fått in den när jag köpte den :)

2007-02-25 @ 16:38:48
URL: http://makeitup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback