ID Makeup Foundation SPF 15

114245-9När jag var så neggig igår tyckte jag att det idag var dag för att avslöja en favorit. Nämligen min favorit foundation, för er trogna läsare kommer det nog inte som en överaskning. Det är ju i.d makeupen som har fått mitt hjärta att slå ett slag extra. 

Såhär säger reklamen:

i.d. från Bare Escentuals är en makeup som jobbar i synergi med din hud - som framhäver dess naturliga lyster och utstrålning.

i.d. makeup har en transparent ljusreflekterande formula som döljer linjer och ojämnheter. Trots sin ultralätta konsistens täcker i.d. makeup på ett nästan magiskt sätt.

i.d. makeup passar alla hudtyper; normal hud, torr hud, fet hud, känslig hud, ung hud och åIdrande hud. Du behöver dessutom inte bättra på makeupen, den sitter hela dagen - även i varmare klimat.

i.d. makeup är en komplett serie med ett spännande produkt- sortiment som ger unika möjligheter att skapa allt från en enkel vardagsmakeup till en avancerad festmakeup.

Och jag kan inte mer än instämma. i.d's foundation är helt överlägset den absolut bästa foundation som jag har provat. Man får en helt underbart slät, fräsch hy som ser helt naturlig ut. Man kan inte ens ana att jag använder foundation utan det enda som syns är en helt fantastik hy. Den täcker precis lagom och är verkligen hur dryg som helst. Jag fick mitt puder för ganska precis ett år sen och har i stort sett använt det varje dag (med lite undantag för i somras) och jag har mer än hälften kvar.

114245-10ID's foundation är i puderform och appliceras genom den speciella Swirl, Tap and Buff tekniken som innebär att man först slår ut en ytterst liten mängd i locket. Sen arbetar man in pudret den speciella Kabukiborsten (den lilla, här på bilden till höger). Slår av överflödigt puder i locket och applicerar i ansiktet med runda svepande rörelser.

Priset är ca 385:- för pudret och ca 335:- för borsten och med tanke på hur länge det räcker vågar jag nog säga att det är billigt.


Kommentarer
Postat av: Becccan

i.d är verkligen det bästa märket :D skulle aldrig överge i.d! köpte min foundation för över 1½ år sen, och jag har också hur mycket som helst kvar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback