Vad är grejen? (Touche Éclat)

114245-13
Jag fick ju som bekant en Touche Éclat i julklapp och jag har sen dess försökt fundera ut vad det är som gör att alla blir helt till sig över den här produkten. En månad senare har jag fortfarande ingen aning.

Touche Éclat är för den som inte vet en concealer som ser ut som en penna med en penselformad topp som man klickar fram concealer i. Den är främst till för att ljusa upp och dölja mörka ringar under ögonen, men ska även kunna användas som en vanlig concealer (enligt han som stod i YSL-disken).

Visst tycker jag mig kunna ana att jag ser lite piggare ut när jag duttat på mig lite av vad som många anser vara världens bästa concealer, men inte får jag någon direkt aha-upplevelse och känner att jag inte kan leva utan den här produkten. Efter någon timme känner jag mig dessutom väldig torr under ögonen och när jag tittar mig i spegeln tycker jag mig även kunna se ett par torrhetrynkor som inte fanns där innan jag applicerade "världens bästa concealer". Dessutom tycker jag faktiskt att priset ligger lite väl i överkant (375:-) Då vill jag ha mer resultat än såhär. Betyg 3 dvs OK inte mer.
Nej, jag kan helt enkelt inte förstå vad hela hypen handlar om. Vad är det som är så bra med Touche Éclat?

Face Stockholm har en likande concealer (Magic Wand) som är dubbelt så bra och som bara kostar hälften utav priset. Köp den istället.

Kommentarer
Postat av: Blondie

Håller med! ;) Har också provat denna, och den täcker inte ordentligt, och man blir torr efter en stund. Under dagen så försivinner den in i huden på nått sätt också... Dock ser man rätt fräsch ut precis efter man har applicerat den... Men sen efter en stund så döljer den ingenting!

Postat av: natalie

det var tur att jag inte köpte den och köpte istället helena rubinstein:s magic concealer! (:

2007-01-21 @ 22:27:53
URL: http://eaudenatalie.blogspot.com
Postat av: nyans

Nej jag förstår verkligen inte heller hypen kring den consealern. Även då jag oftast är i behov utav en dölja-under-ögon-problem-consealer så finns det många bättre alternativ än just YSL guldpennan!

2007-01-22 @ 11:23:11
URL: http://nyans.blogsome.com
Postat av: S

Skönt å höra att det inte bara är jag som inte fattar =D

2007-01-22 @ 22:19:58
URL: http://makeitup.blogg.se
Postat av: natalie

hehe, jag har ännu mer jag vill ha! ;p kunde inte skriva in allt, hihi. jag flyttade bloggen eftersom jag inte trivdes med blogg.se, ganska svårt att göra om layouterna.
Tack så mycket :) skönt o höra, för jag strävade efter en finare layout :)

2007-01-22 @ 22:37:09
URL: http://eaudenatalie.blogspot.com
Postat av: Bjooti

Jag vet - helt överreklamerad!

2007-01-23 @ 22:14:36
URL: http://bjooti.net
Postat av: Rouaa

håller med. jag fick som små små prickar under ögonen av den också. vilken nyans använde du?
Btw... jag har sjukt svårt att hitta rätt nyans från I.D och andra märken. jag är med från Asien och behöver väldigt gula toner. dock så är jag lite mörk också. vilken nyans av I.D tog du?

2007-06-05 @ 19:45:20
URL: http://www.rouaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback