Skin Prep Scrub, Dermalogica

Skin Prep Scub från Dermalogica är en mekanisk scrubcreme dvs det är en scrub med korn i som hjälper till att ta bort döda hudceller så att nya fräscha kan komma fram. Peeling innan solning är ett måste för att kunna få en snygg jämn bränna. Jag köpte min scrub från Strawberrynet, men man sparar några kronor om man istället köper den från Jersey Beauty där den kostar ca 183:-
image84
Här har jag hittat ännu en ny Dermalogica favorit. Det jag gillar med scruben är dom lite större kornen som verkligen exfolierar huden ordentligt, men trots storleken på kornen känns dom aldrig för rviviga. Förmodligen beror detta på att peelingkornen består utav finmalet majsmjöl och inget mystiskt syntetiskt material. Skulle man föredra en lite mildare peeling går det utmärkt att blanda ut den med lite rengöringsgelé eller mjölk. Efter en omgång med den här peelingen blir huden nästan löjligt mjuk. Perfekt grund att lägga mask eller ansiktscreme på. Inte helt otippat blir detta alltså en ny favorit. Betyg 6 (favorit)


Kommentarer
Postat av: Anonym

tips är att blanda den med en fuktkräm från D, så den blir mer lätthanterlig :) Det var så de bäerttade för mig när jag var på Ansiktsbehandling.

2007-07-18 @ 18:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback