Balms Away - Eye Makeup Break-Up

Nu är det nästan en månad sen jag fick min underbara påse från Sephora (Tack Marie!) och nu är det dags för den första recensionen, Balms Away - Eye Makeup Break-Up.

Balms Away är en ögonmakeupremover som ska ta bort all ögonmakeup, även vattenfast. Så här står det på Inezza:

Balms Away's återfuktande formula tar enkelt bort ögonmakeup och vårdar partiet runt ögonen medan du får din skönhetssömn. Innehåller vitamin A, C och E, och en blandning av steroler och lipider som återfuktar och återställer huden.

Jag måste erkänna att jag till en början var rätt skeptisk. Hur skulle den här vaselinlikande massan inte kunna kännas fettig? Men efter att ha läst Bjootis och LGB's fantastiska recensioner masserade jag glatt in en klick över ögonen och upplevde precis samma känsla. Inte ett dugg fettigt. Det går tom att öppna ögonen och leta efter bomullsrondeller att torka av med utan att ögonen blir alldeles simmiga av fettigt grejs. Jag tror faktiskt att det är just den vaselinliknade formulan som gör att den inte åker in i ögonen och känns obehaglig.

Funkar den då? Ja, bättre än något annat jag har provat och med tanke på priset 149:- hos Inezza så här det här ett riktigt fynd. Betyget blir en självklar 6:a (favorit).


Kommentarer
Postat av: Jenny

Balms Away är så underbar, min söta burk öppnas varje kväll och jag vet att jag inte blir besviken. :) Rena mirakelprodukten.

Postat av: Sublim

Mäh! Nu är jag ju tvungen att köpa en snart jag med.

2008-07-02 @ 07:28:30
URL: http://sublim.wordpress.com
Postat av: Monica Hansen

Kanske billigare med vaselin?

2008-07-08 @ 17:35:46
URL: http://metrobloggen.se/MonicaHansen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback