Nu kör vi!

Nu har jag äntligen fått igång min jobbdator hemma så ska det bloggas så att det ryker. Först ut kommer lite bilder på min 80-talssminkning jag hade i lördags.




Till ögonen har jag använt:
UDPP som primer över hela ögonlocket.
Mac's ögonskugga Surreal på ögonlocket närmast ögonvrån.
Mac's ögonskugga Cool Heat på resten av ögonlocket och en bit upp över globlinjen i kanten av ögat. För att få en äkta 80-talskänsla har jag inte tonat ut skuggorna någonting alls.
Runt hela ögat och även innanför franskanten har jag målat med Smoothblue Technakohl Liner även den från Mac.
Fransarna är målade med fem lager YSL faux cils mascaran för att de skulle bli sådär 80-talskladdiga. Givetvis har jag innan mascaran använt ögonfransböjare och Mascara Base, båda från Shiseido.




Resten av ansiktet är sminkat med:
Ett lager kastanjevatten för att få fram en solarieliknande solbränna. Lyckades även få till en såndär snygg 80-tals kant där foundation tar slut och halsen börjar.
Ett par svep med min mineralfoundation från ID.
En brun ögonskugga som rouge då de solpuder jag hade hemma inte riktigt var tillräckligt bruna. Rougen fick hamna ett par centimeter längre ner och bak än i vanliga fall i sann 80-tals anda.
Läpparna har först ett lager med Lipplump från Benefit för att neutralisera färgen, sen rätt mycket av läppstiftet Fashion Mews och en klick She loves candy, båda två från Mac.




Slutresultatet inklusive det fruktansvärt snygga hårbandet.

Kommentarer
Postat av: M08

:D jättefint

2009-04-20 @ 21:25:52
Postat av: Mia

Hahahaha klockrent!

Puss

2009-04-20 @ 22:06:11
Postat av: Johanna

Härligt vacker!

2009-04-21 @ 09:08:33
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en tävling jag har i min blogg det du kan vinna är detta:



En skinnjacka och ett presentkort på 500 kr

Postat av: Lene

Håller med Mia, klockrent!

2009-04-21 @ 11:12:34
URL: http://lenesplace.blogg.se/
Postat av: kerstin

Fint, men på ett 80-sätt =)

2009-04-21 @ 13:09:41
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback