Håll i er!

För här kommer den ocensurerade sanningen om min sminkförvaring. För att ni inte ska smälla av, så börjar vi med badrummet och tar resten en annan dag. Glöm inte att jag varnade er...



Vi börjar resan i duschen. Där står allt som jag använder i just duschen. Det är allt från shampoo, balsam och inpackning till peeling, ansiktsrengöring och rakhyvlar. Är det nån som undrar vad allt står på kan jag berätta att det är en duschstol som jag har ärvt från min farfar. Han använde den för att var gammal och inte orkade stå i duschen. Jag använder den som förvaringplats och att slänga upp benen på när jag rakar dom. Stolen är inte så snygg, men grymt praktisk.



Mellan duschen och toan står min lilla förvaringsvagn. Där kan man hitta allt från bodylotion, parfym, bus, nagellacksremover, fotfil, aloe vera, ansiktsmasker, fotdeo, solskydd. Ja, you name it, och du kommer förmodligen att hitta det här. Det ser lite rörigt ut, men för det mesta har jag faktiskt full koll på vart saker och ting ligger.

 

På väggen ovanför toan sitter ett badrumsskåp. Där samsas hårprodukter och parfymer ovanpå själva skåpet. På översta hyllan ser jag att det typ bara är deodoranter. Jag undrar lite över vad alla dom gör där. Är jag verkligen så svettig? Nedersta hyllan består av en korg med småprover, tandtråd och tydlligen en deo till? Ögoncreme, tandborstar och tandcreme ryms också där.



Vid handfatet har jag lite olika rengöringsgrejer, ansiktscreme, handtvål och uppenbarligen två tomma glas. Det med skeden i är förmodligen kvar sen helgen då jag var tvungen att börja dan med en Alka Seltzer. Detta är som sagt var en helt ocensurerad version dvs jag har bara fotat hur allt ser ut rakt upp och ner.




Ovanför handfatet sitter en fin glashylla som jag försöker hålla någolunda ren. Det går sådär...



Till sist har vi skåpet under handfatet. Där kan man hitta tandborstar, hårband, tanmponger, tops och munvatten.  

Det här var alltså mitt badrum. Nästa gång blir det allt smink.


Kommentarer
Postat av: Kissen

hahaha!

Jag känner mig som en minimalist! ;-P



Kanske ska kopiera det där och visa upp min förvaring.

Det är roligt att kolla i andras badrum!

Postat av: johanna

Tänk dig en walk in closet - fast bara med hudvårdsprodukter, smink mm. Ett gigantiskt sminkbord också förstås...

2009-08-13 @ 18:06:20
Postat av: Ramene

Det var det roligaste jag sett nån gång på en blogg tror jag! Varför har du så många deodoranter?? Kommer att skratta hela kvällen och tack för det!

2009-08-13 @ 19:32:16
Postat av: Sublim

Hahahahaha, vad tusan gör du med alla deodoranter, knasboll!



Underbart att få titta in i ditt lilla badrumskaos, rullvagnen är grymt överfull. Me like.;)

2009-08-13 @ 21:42:16
URL: http://www.sublimt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback