Up and running

Så, nu är jag på benen igen och jag tänkte börja med en snabbrecension om Max Factors Natural Minerals.

Detta är alltså Max Factors variant av mineralfoundation som ser ut såhär:


Problem nr 1 med den här förpackningen är att man har ingenstans att knacka ut sin foundation. Problem nr 2 är att borsten suger. Kan man bortse från dessa två problem och orkar plocka fram sitt i.d lock och i.d borste så är det i alla fall inte en ok foundation eftersom att den innehåller på tok för mycket glitter som gör att man ser helt fettig ut direkt efter applicering.

Jag kommer att behålla min burk tack vare den mörka färgen som gör att den funkar bra som solpuder, men som foundation får den aldrig mer pryda mitt ansikte. Betyget blir en 2:a (dålig) som foundation som solpuder kan jag bjussa på en 4:a (bra), men det är ju trots allt som en foundation den är tänkt att användas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback