Bus-tips

Nu är jag ändå är inne på ämnet tänkte jag att det skulle passa bra med lite brun-utan-sol-tips.


Scrub är grunden för en riktigt bra fejk- (och även naturlig) bränna. Börja alltså med att scruba både ansikte och kropp noggrant.

Nu har vi kommit till själva insmörjningsmomentet. Jag brukar alltid börja med benen. Jobba mig uppåt och köra armarna sist. För att undvika bruna handflator brukar jag tvätta händerna mellan varje kroppsdel så att händerna inte hinner suga upp någon bus.

Jag vet att vissa brukar tipsa om att man först ska smörja in sig med en bodylotion innan bus'en, men det tycker jag känns rätt konstigt. Varför ska man smörja in sig med en creme som lägger sig som en hinna över huden och hindrar dha:t (ämnet i bus'en som gör att man blir brun) att tränga ner i huden. Då kan man ju faktiskt lika gärna strunta i att smörja in sig med bus.

För att armarna ska se lite mer naturliga ut brukar jag (efter att jag smörjt in mig med bus'en) ta lite vanlig bodylotion i handen och smörja ut den på insidan av armen. Detta för att få till den där naturliga skiftningen på armarna som man vanligt vis får när man solar på naturligt sätt. Sist av allt tvättar jag händerna riktigt noggrant och tar en liten klick bus på ovansidan av handryggen och smörjer in den med hjälp av den andra handens ovansida. Man vill ju inte gå omkring med vita händer med bruna handflator.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback