Recension, Tinted Eye Brightener från Bobbi Brown

Efter att både Kicki och Kattis lovordat den var jag ju helt enkelt bara tvungen att köpa mig ett eget litet exemplar av Tinted Eye Brightener från Bobbi Brown när jag var i Barcelona.

Först var jag en aning skeptisk då färgen i burken såg ut att vara på tok för mörk och rosa för min hudton, men snäll som jag är (ibland) lät jag den dryga tjejen som stod i Bobbi Browndisken på El Corte Inglés kleta på lite under ögonen och tur var väl det för det blev ju inte alls så tokigt som jag hade tänkt mig. Det som fällde själva avgörandet var att jag lite senare under dagen fick syn på mig själv i en spegel. Tyckte jag såg förjävla fräsch ut och inser att det är ju concealern från Bobbi Brown som gör det. Jag behöver kanske inte tillägga att jag sprang tillbaka till El Corte Inglés.

Concealern är i en perfekt konstistens dvs tillräckligt flytande för att smälta in perfekt under ögonen utan att flyta ut och lägga sig i några linjer, men samtidigt tillräckligt täckade för att dölja mina mörka ringar. Färgen (medium to dark 3) fungerar på något konstigt sätt både när jag var som brunast och nu när jag är tillbaka till mitt vanliga blekansikte. Priset är jag lite osäker på, men jag har ett svagt minne av att den kostade runt 27 EUR. Bobbi Brown säljs ju som bekant inte i Sverige, men har du vägarna förbi en disk i något annat land tycker jag definitivt att du ska plocka upp dig ett eget exemplar av Tinted Eye Brightener.

Om det inte var för den dumma förpackningen som efter två gånger är helt hysteriskt kladdig hade detta blivit en ny favorit nu får den tyävärr nöja sig med en stark 5:a (toppen).

Min egna kladdiga burk...


Kommentarer
Postat av: Sublim

Den där vill jag haaaaaaaaaaaaaaa! Nuuuuuuuuuuuuu!

Postat av: Sus

Börjar bli hög tid för en traditionell NK sminklunch tycker jag ;). Sticker till Barca på fredag och inser att jag måste fylla på concealersamlingen med denna lilla grip - vilken färg tror du jag ska ha? samma som du - still happy with it?



Klem S

2009-10-03 @ 14:28:28
Postat av: Make it Up

Sublim: Köp, köp, köp! =)



Sus: Åhhh ja gärna. Var på tok för länge sen. Barca på fredag. Blir man ju inte ett dugg avis på ;) Tror den färgen som jag har blir perfekt på dig med. Still in love with mine =)Kram!

2009-10-03 @ 18:09:54
URL: http://makeitup.blogg.se/
Postat av: kerstin

Jag är en inkompetent idiot!!! För typ 24 timmar sedan var jag vid en BB-disk, men missade att kolla in/köpa denna =( Buhu!

2009-10-07 @ 20:23:16
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback