Favoritlistan

LGB kör i vanlig ordning sin årliga favoritlista. Självklart hakar jag på, så här kommer mina favoriter:

Rengöring: Special Cleansing Gel, Dermalogica
Ansiktsvatten: Tonique Clarté, Lancome (håller finnarna borta känns det som)
Skrubb el mask: Dermalogicas MultiVitamin Power Recovery Masque, Dermalogica
Ögonmakeup remover: Instant Pur, YSL
Dagkräm: Hydra Action, Dior
Nattkräm: Hydra Action, Dior
Ögonkräm: Hydra Zen, Lancôme

Primer: Dr Feelgood, Benefit
Foundation traditionell: Silk foundation, Armani
Foundation mineral: bareMinerals foundation, i.d 
Färgad dagkräm: Använder aldrig färgad dagcreme
Concealer: Magic Wand, Face
Löst puder: Mineral Veil, i.d
Fast puder: Chanel (mitt nya favvo, recension kommer)

Rouge fast: Den som finns i Dior Flight asken
Rouge kräm/tint/stain: Blush Focus, Lancôme (men den finns tyvärr inte mer)
Highlighter: Guldoljan från Nuxe
Bronzer: Hoola, Benefit

Mascara: Tänk att det ska vara så svårt att hitta en bra mascara som inte är vattenfast?
Mascara vattenfast: Flex WP, Lancôme
Mascara primer: Shiseidos
Eyeliner/kajal penna: Le Crayon Khôl, Lancôme
Eyeliner flytande/gel/kräm: Artliner, Lancôme
Ögonskugga fast: Color Focus, Lancôme
Ögonskugga lös: Använder jag aldrig
Ögonbrynsvax: Lumene (ett riktigt fynd!)

Läppenna: Contour pro, Lancôme
Läppstift: Använder jag aldrig, men jag har ett par fr Lancôme (givetvis)
Läppbalsam: Carmex, men jag letar ff efter det ultimata
Läppglans: Color Fever Gloss, Lancôme
"Plumper": Venom Gloss, DuWop

Hudkräm: Touch me then try to leave me cream, Benefit
Bodylotion: Den vita från Biotherm
Brun-utan-sol eller en "skimmer"produkt: Bathina Body So Fine, Benefit och BUS från eSunless
Skrubb: Sugar Scrub, eSunLess
Shampo: Blonde Plus, Nak (silverschampoo) 
Balsam: Blonde Plus, Nak (silverbalsam)
Stylingprodukt: Soft Ends (Redken)

Handkräm: Använder aldrig handcreme
Nagellack: Essie (sitter som berget)
"Allround" produkt: Propyless, Forever Living Produkts
Doft dag: Be Delicious, DKNY
Doft kväll: Sensi White Notes, Armani
Produkt jag inte kan leva utan: Ögonfransböjaren, Shiseido

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej

Blir nyfiken vilken hudtyp du har?

2008-01-20 @ 17:35:12
Postat av: Make it Up

Jag har en rätt normal hudtyp. Lite blandad dvs torr på kinderna och lite fetare i T-zonen.

Postat av: Be'a'uty

Hejsan, vad roligt att du tycker det :) Be'a'uty heter jag. Mellanrum funkar om symbolerna inte går. Ha en bra dag!

2008-01-21 @ 07:09:01
Postat av: Kristina

Kör oxå på Dermalogica special cleansing gel, love it! Ha en bra dag!

2008-01-21 @ 10:40:43
URL: http://eyeonbeauty.tjejsajten.se
Postat av: Kicki G

Måste säga att jag blir mer och mer förtjust i Maybellines vattenfasta Sky high curves. Den håller böjen hela dagen och ger mer och jämnare färg än Flex WP. Är nu inne på min andra tub! Priset är en klar fördel också.
Blev grymt besviken på Lancomes nya Virtuose... Den funkar med Shesidos primer, men primern gör det svårt att få bort mascarab, den sitter nästan värre än vattenfast.

2008-01-22 @ 12:36:18
URL: http://www.kickig.se/justnu
Postat av: Kicki G

Eh...jag menar förstås Shiseido!

2008-01-22 @ 12:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback