Dagcreme (Dermalogica)

Jobbet upptog precis all min tid den här veckan, men nu äntligen har jag en kvart över och kan skriva ett efterfrågat inlägg om dagcremer.

Jag har en ganska känslig hud som tenderar att reagera (dvs får röda utslag) av vissa cremer. Varje gång det har hänt har jag försökt genom att lusläsa innehållsförteckningen få fram vad exakt det är jag inte tål, men tyvärr inte blivit något klokare. Jag har helt enkelt fått prova mig fram till vad som funkar på mig. Vilken är då min favoritdagcreme?

Active Moist från Dermalogica. Jag fick ett prov på den en gång när jag köpte deras shampoo (ja, det är mitt favorit shampoo) och sen dess är fast. Den är en ren fuktcreme dvs den innhåller inget fett, bara fukt. Den går snabbt in i huden, blir perfekt under make-up, är hur dryg som helst och man känner sig återfuktad i huden hela dagen. Vad mer kan man önska sig? Betyget? En självklar 6:a.

Nu när det har blivit lite kallare i luften och huden behöver lite extra skydd har jag dock gått över till deras Skin Smoothing Cream, som är lite fetare i konsistensen och dessutom innehåller lite fett.

Dermalogica är väl kanske inte det billigare man kan köpa, men jag tycker verkligen att man får mycket för pengarna eftersom att alla deras produkter är så dryga.

Vill man inte kosta på sig så dyra produkter är ett bra budgetalternativ Loreal. Dom har överlag bra produkter som inte kostar skjortan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback