Recension, YSL faux cils mascara

image114När Mia var i Polen köpte hon en ny mascara som hon varmt rekommenderade till mig. Den skulle inte bara göra fransarna längre och tätare utan även hålla dom uppåt böjda hela dagen. Mascaran var YSL faux cils.

Nu har jag testat mascaran i ett par veckor och här kommer domen. Mascaran är väligt ojämn om man kan säga så. Ena dan blir det helt perfekt. Man får långa supertäta fransar som nästan ser ut som lösögonfransar. Nästa dag blir fransarna som ihopkletade spindelben. Utan min älskade
Shiseido-primer faller fransarna ner lika säkert som amen i kyrkan, men med min darling håller dom sig uppe hela dagen. Ett stort plus blir det även för den sjukt lyxigt snygga förpackningen. Känslan när man tar upp den ur sin lilla sminkväska är 100% lyx.

Priset i Sverige är 255:- (tror jag) men jag fick min för 210:- tack vare snälla Susanne som köpte den åt mig på taxfree.

Betyget blir en 4:a (bra). Hade kunnat vara en 5:a (toppen) om det inte vore för spindelbensdagarna.


Kommentarer
Postat av: Fridah

ooh nice, ska kolla in den! :)

Postat av: Storm

Jag har samma problem med mina ögonfransar - att de inte håller böjen. Men jag har inte tjocka ögonfransar som jag uppfattat att du har, utan jag har tunna o korta.
Köpte Shiseido böjaren men tyvärr var den för "hård" mot mina stackars fransar, tappade massa.
Trod du att shiseido primern är något för mig trots att jag har tunna korta ögonfransar?

2007-12-14 @ 17:18:19
URL: http://alltochlitedartill.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag tappar också massa fransar när jag böjer, har just nu ett litet "tomrum" i ena fransraden, ser rätt skumt ut! Ska försöka låta bli att böja i några veckor nu o sedan göra en permanent ögonfransuppböjning!

2007-12-14 @ 22:07:30
URL: http://anniie.webblogg.se
Postat av: Make it Up

Storm: Va trisst att ögonfransböjaren inte funkar på dig, men har du provat att bara böja lite försiktigt? Jag misshandlar verkligen mina fransar och böjer säkert en fem ggr per öga, men så är mina fransar verkligen jättetjocka. Jag vet inte riktigt om jag kan rekommendera primern till dig, för den i sig böjer ju tyvärr inte fransen. Kanske skulle du istället prova Flex WP mascaran från Lancôme som jag tycker hjälper till att böja fransarna. Lycka till och hör gärna av dig om du tyckte att ngt funkade bra=)

Annie: Jag tycker att det går lite i vågor vad det gäller tappandet av fransar. Just nu har jag problem med att fransarna på ena ögat bestämt sig för att växa åt sidan istället för rakt ut... Du måste berätta om hur den permanenta böjningen funkade för dig sen när du gjort den. :)

2007-12-16 @ 22:24:00
URL: http://makeitup.blogg.se
Postat av: Storm

Jag böjer fortfarande fransarna men med min gamla böjare som inte är så "hård" mot mina fransar.
Undrade ifall du tror att Shiseidos primer håller böjen på tunna korta fransar? Kanske en omöjlig fråga att hypotetiskt svara på iofs.
Jag ska införskaffa en så uppdaterar jag dig om hur resultatet blev!
For The Record är Shiseidos böjare inte så bra på korta tunna fransar i vart fall.

Tack för en supberb blogg, ha en underbar dag!
Kram!

2007-12-17 @ 08:50:31
URL: http://alltochlitedartill.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag älskade den där, till jag helt plötsligt blev allergisk mot den:( Nu håller jag mig till masterpiece max och blinc lash primer, underbar kombination:) Ha en bra dag!

2007-12-17 @ 15:51:03
URL: http://eyeonbeauty.tjejsajten.se
Postat av: Make it Up

Storm: Ok, då hänger jag med. Jag tror absolut att Shiseidoprimern kommer att funka på dina fransar, men det finns risk för att du tycker att den är för hård dvs att fransarna blir för hårda så tänk på att vara försiktig när du tvättar av mascaran på kvällen. Det enda sättet att få veta är egentligen att prova =) Ett tips om Shiseido-böjaren. Tryck ner den i gummit ett par ggr. Jag tycker alltid att den är som bäst i början när gummit är sådär hårt, men det mjuknar efter ett tag. Om du vill kan du få mitt gamla gummi som kanske är snällare mot dina fransar? :) Kul att du uppskattar bloggen. Sånt blir jag glad av. Kram!

Kristina: Va tråkigt. Hur länge hade du haft den? Jag brukar bli allergisk mot mina mascaror när jag haft dom i ca 4 måndaer, men det går alltid bort när jag köper en ny :)

2007-12-17 @ 22:04:28
URL: http://makeitup.blogg.se
Postat av: Rouaa

Hur mycker kostar fransprimern? Blev så sugen nu! haha. Hatar min från Blnic. Använde den 2 gånger. Den är helt sämst :p

2007-12-18 @ 07:22:33
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Make it Up

Rouaa: Den kostar ca 235:- men den är värd varenda öre! Den har gjort att jag kan använda precis vilken mascara jag vill utan att behöva tänka på om fransarna ska trilla ner =)

2007-12-18 @ 11:17:44
URL: http://makeitup.blogg.se
Postat av: Rouaa

oh! perfekt!! ska kika på den :D

2007-12-18 @ 21:30:18
URL: http://www.rouaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback