10

På allmän begäran kommer nu här recensionen av 10 från Benefit.

image62image63
10 är en bronzer och highlighter i ett. Halva pudret består av ett solpuder och andra halvan av en highlighter. Jag hade bara sett produkten på hemsidan och skickade som bekant med en liten beställning med Mia när hon var i Australien.

Det första jag tänkte när jag öppnade asken var "Oj det här blir nog väldigt glittrigt" och visst blev det det. Pudret innehåller ett sånt där skimmer som jag är lite halvt allergisk mot. Jag förstår inte varför så många envisas om att ha det i produkter. På min hud ser det bara fett och ojämnt ut. Färgen är väl sådär. Den är mycker mer guldaktig än vad man kan tro när man kollar på hemsidan. En annan grej som inte heller känns helt ok är den starkt parfymerade doften. Varför måste den lukta som en överparfymerad tant? Själva appliceringstekniken ger jag inte heller så mycket för. Skarpa linjer är inte min grej utan här är det sudda, sudda, sudda som gäller.

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att pudret är ok. Varken mer eller mindre. Betyget bli självklart en 3:a (ok) MEN jag tänker ge det en andra chans under semestern då man är lite brunare vilket är den enda tillfället då jag tycker att det är snyggt med skimmerprodukter.

Kommentarer
Postat av: Mia

Känns lite som Nars "Orgasm" kanske? :)

Postat av: Katarina

Sälj det på webben då! Så kan du köpa nya roliga produkter för pengarna! :-)

2007-05-19 @ 21:30:02
Postat av: MAKEitUP

Mia: Ja, precis så skulle jag faktiskt vilja beskriva den =D
Katarina: Det var en bra idé! Tack =D

2007-05-19 @ 23:02:26
URL: http://makeitup.blogg.se
Postat av: Sara S

Ja, det finns många "gimmick-produkter" just nu. Det är svårt att lista ut vilka som är bra på riktigt och vilka som bara är idémässigt intressanta.

2007-05-19 @ 23:52:55
URL: http://soderstjerna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback