Ingen orgasm

Ja, då var det dags för recension av mitt Nars rouge i färgen Orgasm. Det var ju ett tag sen jag köpte och jag har sen dess väntat på aha-upplevelsen. Tyvärr har inte inträffat än.

image56

Först måste jag tala om att jag hade sjukt, sjukt höga förväntningar. Var helt säker på att jag aldrig mer skulle kunna använda ett annat rouge, men jag är ledsen, jag kan verkligen inte förstå vad hypen handlar om.

För det första så innehåller den guldskimmer vilket gör att man efter halva dan ser lite småfettig ut i ansiktet. Färgen är det inget fel på. Den är i en snyggt presikorosa nyans, men det är inte särskilt mycket pigment i så man får ta ett par rejäla tag med borsten om det ska bli nån färg. Detta gör att rouget inte direkt känns så drygt. Hållbarheten är väl sådär. Efter en hel dag framför datorn ser jag lite lätt flammig ut.
Det mest positiva med rouget är nog förpackningen som känns väldigt praktiskt i sitt gummiaktiga material. Känns som att den pallar med att tappas i golvet (ja, jag brukar tyvärr göra det rätt ofta) ett par gånger. Sammanfattningsvis blir betyget bara en 3:a (ok) men det beror nog mycket på att jag hade så extremt höga förväntningar.

Kommentarer
Postat av: beautybible

Amen! Jag gillar inte denna färgen. den är för glittrig på nåt sätt!

Postat av: Mia

Jag håller med dig lite. Jag gillar nyansen, men tycker att det är mkt glitter i den. Kan inte använda det på jobbet pga det.

2007-05-10 @ 18:22:39
URL: http://mite.blogg.se
Postat av: nyans

Nars rouge är en favorit (om man bortser från Beccas krämrouge då). Fast just Orgasm har jag heller aldrig riktigt förståt hypen kring! Har svårt för glitterprodukter och precis som du säger är Orgasm inte alls lika pigmenterad som övriga NARS- rouge. Men ifall man gillar färgen i övrigt men känner att man klarar sej utan allt glitter är mitt tips NARS- rouget i färgen Amour. Amour är väldigt lik Orgasm men med mer pigment och utan glitter.

2007-05-10 @ 19:42:42
URL: http://nyans.blogsome.com
Postat av: RedHead

Aj löööv. You sell to me. I buy.

2007-05-10 @ 20:50:37
URL: http://redheadreport.blogg.se
Postat av: MAKEitUP

Beautybible: Word!

Mia: ja, vad ska allt det där glittret vara bra till?

Nyans: Ahh.. tack för tipset. Ska jag defintivit prova nästa gång :)

Redhead: Allvarligt? Är du intresserad? :)

2007-05-10 @ 22:24:07
URL: http://makeitup.blogg.se
Postat av: LipGloss Bitch

Vill ju inte sitta här o säga att du har fel, fel, fel ;) när det kommer till orgasmrouget. Men jag tänkte komma med ett litet tips, testa en annan rougeborste.
Jag har alltid använt samma till min så jag vet egentligen inte vad det beror på, men en kompis till mig köpte nyligen en ny borste och hon kan inte använda den alls till sitt orgasmrouge för den plockar upp så mkt av guldskimret och knappt nåt av själva färgen. Så man verkar kunna få helt olika resultat beroende på verktyg. Kan ju vara värt att testa med en annan borste och se :)

2007-05-10 @ 22:50:42
URL: http://www.lipglossbitch.se
Postat av: Annie

Håller med! Kunde inte sagt det bättre själv! Hade också sjukt höga förväntningar på detta hypade rouge och mitt intryck är ungefär samma som det som du verkar ha fått.

2007-05-10 @ 23:01:04
URL: http://anniie.webblogg.se
Postat av: MAKEitUP

LGB: Bra tips:) Ska testa direkt imorgon, kanske med min solpuderborste...

Annie: känns skönt att man inte är ensam

2007-05-11 @ 22:46:22
URL: http://makeitup.blogg.se
Postat av: Li

Jag är intresserad av att köpa den!
Mejla mig på li_33 snabela hotmail.com

2007-05-12 @ 18:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback