Rökfritt = Svettigt

Jag har ju snart varit helt rökfri i hela åtta månader. Tycker jag själv är oerhört duktigt. Dock finns det ett stort minus med mitt rökfria liv (förutom det faktum att jag har gått upp fem kilo) jag har blivit sjukt och nu menar jag verkligen sjukt varm. Vilket i sin tur har resulterat i att jag är fruktansvärt svettig. Hela tiden. Jag är den enda på jobbet som hela vintern gått omkring i ett linne.

Nu har jag hittat något som jag tror skulle vara perfekt för mig. Nämligen
By142 Moisture Absorb som ska vara en creme som absorberar fukt. Frågan är bara någonstans måste ju svetten ut. Jag menar om jag smörjer in händerna blir jag svettig på ryggen då? Eller kan man smörja in hela kroppen? Är i vilket fall som helst definitivt värt ett försök. Får bli lite Eleven-shopping nu när lönen kommer...

Kommentarer
Postat av: K

Har faktiskt samma problem.. min deo som fungerade fantastiskt innan börjar svika mig nu, och handflatorna behöver någon sorts.. hjälp. :S Har du något tips på en riktigt bra deo?

2007-05-24 @ 22:19:55
Postat av: MAKEitUP

K: Va skönt att man inte är ensam! =D Jag brukar använda Niveas deo (den vanliga vita) den funkar bra tycker jag mot både svett och lukt. Ibland brukar jag använda Bats deodorat. Den är bättre mot just svetten, men då upplever jag att man blir svettigare på andra ställen typ ryggen :( Just till händerna tänkte jag faktiskt använda den här produkten. Lova att komma med en utförlig recension :)

Postat av: Murphy

Hallå!! Tycker Murphy är värd att nämnas för sitt braiga tips! ;)

2007-05-25 @ 09:16:08
URL: http://murphys.blogg.se
Postat av: Katarina

Jag svettas på magen och ryggen jättemycket, inte snyggt på sommaren när man vill ha tajta toppar. Man kan ju inte ha deo på hela magen och ryggen heller. Nån som har nåt bra tips? Jag går ofta i dubbla toppar bara därför...

2007-05-25 @ 10:29:02
Postat av: beautybible

Vet precis
vad du menar!!!!!

2007-05-25 @ 15:38:07
URL: http://beautybible.blogg.se
Postat av: MAKEitUP

Murphy: JA, absolut. Du ska få ett eget inlägg;)
Katarina: Ja, det gör faktiskt jag oxå... det är nog därför jag ofta har svarta kläder för då syns det mindre... Har nog inget bra tips för att svettas mindre... tycker att om man anvädner tex absolut torr, då svettas man bara på nya stället istället. Tänkte att jag skulle prova den här från By142. Lovar att recensera:)
Beautybible: Härligt att det är fler än jag som har svettproblem:)

2007-05-27 @ 20:44:44
URL: http://makeitup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback