Mysterium

image102
Det här är en mascara som inte verkar existera någonstans förutom hemma hos mig. Det är nämligen en vattenfast Fatale från Lancôme som fungerar som Blinc-mascaran dvs den tvättas av med lite varmt vatten.

Mia och jag har inte riktigt samma smak när det gäller mascaror. Detta resulterar i att när den ene köpt en mascara som den inte gillar brukar man alltid ge den till den andre som då oftast brukar gilla den.

Nu hade Mia fått den här mascaran av sin chef, men tyckte de var alldeles för kladdig och gav den genast vidare till mig. Jag har nu använt mascaran i två dagar och kan konstatera följande:

  • Ja, det är verkligen sjukt kladdig.
  • Den håller böjen på fransarna hela dagen
  • Man får nästan overkligt långa fransar
  • Det blir lätt klumpigt

Det är fortfarande lite för tidigt att ge en fullständig recension, men den stora frågan är:

Vart kommer mascaran ifrån? Finns den verkligen?

Jag har surfat runt hela dagen och letat efter en vattenfast Fatale med vanlig borste (alltså inte 3D-borsten) och som går att tvätta av med varmt vatten men det verkar helt omöjligt att hitta. Kan det vara så att Mias chef hittat något helt unikt? Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Sminkan

Spännande! Vad konstigt om du inte hittar den på hemsidan etc. Men varifrån skulle den annars komma?

Postat av: Murphy

Den kommer från Polen!! Mysteriet är löst!

2007-11-13 @ 10:04:15
URL: http://murphys.blogg.se
Postat av: Jenny

Den finns inte på strawberrynet då? http://se.strawberrynet.com/main.aspx?region=SE

2007-12-04 @ 20:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback