Gästrecension - Purity Herbs Hajkräm

På allmän (läs Mias) begäran:

Ja, det här inlägget skulle jag vilja lägga i en kategori som heter "Mia räddar" istället för "Mia recenserar".  Som ni har märkt så lider Sarah av en liten bloggtorka. Nåväl, det är tur att hon har mig.

Jag tänkte berätta om min älskade/hatade hajkräm. Denna produkt köpte jag när jag var som mest desperat i jakt på något som kunde bota mina fingrar. Det är en ansiktskräm som kan användas på hela kroppen enligt
beskrivningen och efter att ha läst en recension av en kvinna med psoriasis slog jag till.

Krämen innehåller 8% hajleverolja som utvinns ur levern från Grönlandshajen. Denna olja innehåller vitamin A, D och E, plus en massa annat naturligt jox som sägs stärka immunförsvaret. Hajkrämen riktar sig till extremt torr hy, psoriasis, ledinflammationer, reumatism och gikt.

Jag smetade på den på mina fingrar i ett par veckor innan jag gav upp, inget botar mina fingrar så jag dömer inte ut krämen för det utan istället får den fungera som ansiktskräm, och med det uppdraget lyckas den galant.

Först vill jag kasta ros över burken som är en sån där burk med ett pyttelitet hål uppe på plattan som man trycker på för att få ut krämen. Mycket hygieniskt! Sen vill jag kasta ros över krämen som sådan då den tränger in i huden på ett kick och lämnar den mjuk utan att vara ett dugg flottig. Funkar perfekt som bas innan make-up. Lite ris får den dock då den luktar toalettrengöring.  En mysko blandning utav citron och eucalyptus som jag helt klart hade kunnat klara mig utan. Eftersom jag numera använder den i ansiktet så är det något besvärande.

Utöver det så innehåller den bara naturliga ämnen, jag personligen är inte mycket för snack om mineralolja (som den inte innehåller), konstgjorda ämnen vs naturliga etc etc. Men det är en viktig punkt för många och därför helt klart värd att nämna.

Fördelarna med krämen väger helt klart upp lukten så jag kommer absolut att köpa den igen. Och även om den riktar sig mot extremt torr hy så vågar jag nog vara så fräck och rekommendera den som ett utmärkt alternativ till er med normal hy såhär under vintern när hyn behöver en extra boost.

495:-Irmas Hälsorum kostar underverket och hade det inte varit för lukten hade den fått högsta betyg. Nu får den dock nöja sig med en 5:a (toppen) 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Skolkatalogen har kommit!! Du måste komma hit och kolla ! :) Kram Jessica

2009-12-03 @ 21:13:07
Postat av: Make it Up

Åhh va kul! Jag kommer ju till er nästa helg. Får kolla då =) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback