Sugigare än sugigast!

Det är inte ofta jag verkligen rådissar något, men i det här fallet finns tyvärr inget annat alternativ för jag har provat världens sämsta mascara: Max Factor False Lash Effect Mascara.


Trots att jag använder världens bästa uppfinning åker fransarna ner och blir helt raka efter bara nån minut. Den stora borsten gör att all mascara kladdar ut sig precis överallt utom just på fransarna. Efter en applicering har jag mascara under ögat, ovanför ögat och innanför franskanten både på de övre och undre fransarna. Själva ögonfransarna är helt raka och ihopklippade och har på något mystiskt sätt börjat peka åt sidan. För första gången i mitt liv är jag faktiskt tvungen att tvätta av mig mascaran jag provat för att jag helt enkelt inte ser klok ut.

Mascaran är faktiskt så dålig att jag blir förbannad och bestämmer mig för att införa ett nytt betyg i min betygskala som heter 0 och står för Sugigare än sugigast



 


Kommentarer
Postat av: Jenny N

Håller med helt och hållet! blev såå otroligt besviken på denna mascara...

Postat av: Anna

Men åååh!! Den som jag har siktat in mig på! jag som gillar Max Factor.... Men jag litar helt och fullt på dig! Får återgå till Masterpiece Max som jag VET passar mig perfekt. Tack för tipset!

2009-02-22 @ 18:37:49
Postat av: anna

me! neeej.. den har ju jag bestämt mej för att testa, har varit skitsugen på den! men jag köper den nog ändå, vem vet, den kanske funkar på mej ändå, hoppas kan man ju alltid. :P

2009-02-22 @ 20:49:32
URL: http://cherrykisses.blogg.se/
Postat av: Annie

Oj då det var inget snällt betyg! Hade faktiskt tänkt prova denna, eftersom jag älskar master piece max. Men då kanske jag ska låta bli!

2009-02-22 @ 21:41:15
URL: http://anniemarias.blogg.se/
Postat av: Make it Up

Jenny: Så du gillade inte den heller? Vi brukar ju tycka lika om mascaror =)



Anna: Jag kanske borde prova Masterpiece Max istället?



Anna (cherrykisses) Ja, det är möjligt att den kanske blir bättre på dig. Jag är ju som bekant rätt kräsen när det gäller mascaror =)



Annie: Jag kan verkligen inte rekommendera den. Tänkt att den blir så dålig trots att jag använder primern under. Får nog bli en Masterpiece nästa gång för visst brukar du använda den och Shiseidos primer ihop?

2009-02-22 @ 23:20:41
URL: http://makeitup.blogg.se/
Postat av: Mayaline

hmm.. och jag som hade tänkt köpa den här imorgon. Får väl hålla mig till Masterpiece som vanligt istället.

2009-02-22 @ 23:25:18
URL: http://mayamakeupartist.blogspot.com
Postat av: Therese

Det är ju uppenbart att mascaror funkar väldigt olika för olika personer. Jag tycker att False lash effect helt klart är bland de bästa mascaror i budgetklassen jag testat! Väldigt lik Diors Diorshow iconic. Jag har också raka fransar men det funkar fint! Tråkigt att den inte funkade för dig. Ett tips är att ge den ett nytt försök när den hunnit "torka" till litegrann! :) Mvh Therese

2009-02-23 @ 20:07:46
Postat av: Make it Up

Mayaline: Det kanske är bäst =)



Therese: Helt klart. Det är otroligt individuellt vad man gillar när det kommer till mascaror. Jag gillar inte Dior Show heller så vi är kanske varandras motpoler när det kommer till mascara =) Jag tänkte skänka mascaran till Mia som har världens bästa fransar för ett andra utlåtande.

2009-02-23 @ 22:01:31
URL: http://makeitup.blogg.se/
Postat av: Jenny N

Make it up:

Jo vi brukar ju det ;-)

Masterpice Max tycker jag är en bra vardagsmascara som funkar när man inte väntar sig så mycket.

Min absoluta nya favvo är från Chanel och heter Inimitable.

Fransarna blir helt underbara!

Prova gärna den nästa gång!

2009-02-24 @ 18:04:29
URL: http://calanthes.blogspot.com/
Postat av: Make it Up

Jenny N: Ahhh låter spännande, får kanske bli en sån nästa gång. Har du provat YSL faux cils? I love it!!

2009-02-24 @ 22:14:17
URL: http://makeitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback