Recension, Extra Length mascara från Shiseido

Subliman blev nyfiken på min nya mascara så här kommer recension.

Jag är ju (om någon missat det) väldigt fixerad vid mina ögonfransar. Det är den del av makeupen som helt klart tar mest tid i anspråk. Jag böjer, pillar, sätter på primer, lite mer primer, ett lager mascara, ytterligare ett lager, petar lite. Ja, som ni förstår är mina ögonfransar nästan en hel vetenskap och jag ställer enormt höga krav på min mascara. Den ska verkligen göra allt. Jag vill ha långa, täta och uppårböjda fransar. Varken mer eller mindre.

Shiseidos mascara uppfyller nästan alla av dessa krav. Fransarna blir (precis som namnet antyder) riktigt långa. Jag skulle faktiskt vilja säga sjukt långa. Böjen håller sig riktigt bra under en hel dag och även under ett träningspass. Det som tyvärr drar ner betyget en aning är bristen på volym. Fransarna hade för min del gärna kunna få bli lite tätare. Jag vill ju liksom ha hela paketet, inte bara långa fransar.

Sammanfattningsvis: Shisedios mascara är en riktigt bra mascara. Jag har nog aldrig provat en mascara som gör fransarna såhär långa. Hade den bara haft samma volymeffekt som min favvo hade den kvalat in på förstaplasten, men tyvärr får den nöja sig med att vara en riktigt bra tvåa. Betyget blir en 5:a (toppen).

Det bör kanske tilläggas att jag bara provat mascaran med Shiseidos primer under. Jag kan inte använda mascara utan den. Jag har en bild på hur den blir på fransarna och jag ska försöka få fram den ur min andra idiotdator.

Kommentarer
Postat av: Annie

Men åh, nu blev jag ju jättesugen på den! Älskar långa fransar! Gillar YSL mascaran men tycker den är lite kladdig tyvärr. Primern älskar jag! Recencion kommer, jag lovar;)

Postat av: Make it Up

Annie: Ja, då tror jag verkligen du kommer gilla den här. Den är lite speciell då den innehåller fibrer, men när man väl fått in snitsen hur man ska måla blir fransarna enormt långa =) Den är betydligt mindre kladdig än YSLs.

2009-01-07 @ 20:05:57
URL: http://makeitup.blogg.se/
Postat av: Sublim

Mums! Nu blev jag jättesugen på att köpa en till mig själv. Får vänta tills taxfree-dags i mars.:)

2009-01-07 @ 20:40:31
URL: http://sublim.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback