Cissis bröllopssminkning

I lördags var det som sagt var dags för Cissi att gifta sig och jag fick äran att göra både hår och sminkning. Cissi sminkar sig nästan inget alls till vardags så därför blev bröllopssminkningen väldigt naturlig. Jag har liksom aldrig fattat grejen med att spackla på sig a la luder bara för att man ska gifta sig. Måste ju bara kännas väldigt konstigt att ha 43 ggr så mycket smink som man brukar ha.



Till sminkningen har jag använt:

Ansiktet
Smooth 365 från Good Skin Labs (primer)
Bronze Mania från Armani (istället för foundation. Cissi ville ha en så naturlig bas som möjligt)
Orgasm från Nars (rouge)
Teracotta bronzing powder från Guerlain (solpuder)

Ögonen
Ombre Absolue D30 från Lancôme (rosa ögonskugga över hela ögonlocket)
5 couleurs designer 708 från Dior (ask m fem olika ögonskuggor). Den ljusaste under ögonbrynet och i ögonvrån den mörkaste i globlinjen för att forma ögat och linern under ögat längs franskanten.
Le crayon khôl noir från Lancôme (svart kajal som eyeliner. ramar in ögat på ett mjukare sätt än en flytande)
Mascara base från Shiseido (mascaraprimer för att hålla böjen på fransarna)
Faux cils från YSL (världens bästa mascara)
Brow Essentials från Wet n Wild (brynkit)
Eyebrow Control från Lumene (ögonbrynsvax)

Läpparna:
Glans från Dior (som jag gav till Cissi och därför inte kan skriva vilken färg det var)




Håret började jag med att preparera med Osis Dust it för att få en bra textur att jobba med. Sen satte jag upp allt i en tofs. Lät några slingor falla ner. Gömde hårsnodden under ett par testar hår. Lockade allt hår med plattång och fäste slutligen upp det lite löst med ett gäng hårnålar. Högst upp ovanför hästsvansen satte jag i ett par blommor som matchade brudbuketten. Ett kilo hårspray fixerade hela frisyren.



Håruppsättningen från andra sidan.



Den färdiga bruden påväg till Stadshuset.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Tack underbara du som gjorde mig så fin på min stora dag. KRAM!!!

2009-07-06 @ 19:38:00
Postat av: Sublim

En sån söt brud! Hoppas hennes make hade vett att notera den snygga skuggningen.;)

Postat av: Kicki Norman

Jättefint! Vad duktig du är!

2009-07-13 @ 18:17:33
URL: http://www.kickinorman.com
Postat av: Make it Up

Cissi: Såklart jag ville göra det! =) Kram



Sublim: haha, ja han var så uppskattande så. han hade fattat det där med att man bara får säga bra och positiva grejer till sin blivande fru på bröllopsdagen =)



Kicki: Tack, det var roligt att höra =)

2009-07-13 @ 22:53:19
URL: http://makeitup.blogg.se/
Postat av: kerstin

Åh, så fint! Håller helt med om att det är skumt att lägga sig till med något som inte alls känns naturligt bara för att man ska gifta sig (eller gå på bal).

2009-07-20 @ 20:38:30
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com
Postat av: Anki

Vilken sötnos till brud! Sminkningen ser ut som pricken över i:t på henne. :)

2009-07-22 @ 15:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback