Mia recenserar

Idag ligger jag hemma och är mer sjuk än levande. Tänkte därför att det skulle passa utmärkt att lansera en nyhet här på bloggen. Mia recenserar dvs recensioner skrivna av just Mia. Läs och njut. Det ska i alla fall jag göra.  


Gästrecension Carmex


Jag har funderat lite på hur jag ska lägga upp det här inlägget för att det ska framgå hur jävla fantastisk denna produkt är. Den har förändrat mitt liv och det är fascinerande hur en liten tub kan åstakomma så mycket.


Först lite bakgrundsinformation: Jag är världens torraste, från topp till tå. Mina läppar får alltid en massa flagor, spricker och krånglar. Fingrarna lider ständigt av kliande utslag och självsprickor som gör djävulskt ont.


Jag har provat alla mjukgörande produkter som finns, både i form av kroppslotion och läppbalsam, ingenting har hjälp. Det enda som gett en tillfällig lindring var kortison (klass fyra) på såväl kropp som läppar men det känns ju knappast som en långsiktig lösning.


Såg ett avsnitt på Oprah för något år sedan, som handlade om den familj som ligger bakom just Carmex och några dagar senare sprang jag på en tub inne på Willys. Jag tänkte genast att nu ska jag testa och se vad all the fuss is about.


All the fuss is about att detta är världens bästa universalprodukt. Sen Carmex gjorde entrée i mitt liv så är läpparna lena som silke, inte en flaga eller spricka så långt ögat kan nå. Får jag en självspricka i handen så kletar jag på lite Carmex och den läker ihop inom ett par timmar.


Fick jag bara använde en enda produkt i resten av mitt liv så är det Carmex, lätt utan att tveka. Det enda som ens kommer i närheten med att vara en nackdel är att det smakar lite skumt. Iaf enligt mitt gamla hångel som hade en tendens att gnälla. Men om man måste välja mellan att kyssa trasiga läppar eller läppar med lätt smak av Carmex, så tordes valet vara enkelt.


35:- på Willys kostade lösningen på alla mina hudproblem, och för att anamma Sarahs betygsystem så är betyget självklart en 6:a (favorit).


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag håller med dig till fullo, älskar Carmex!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback