Recension, Deo Pure Biotherm

Sitter och bloggar från min nya, helt underbara dator. Jag och Windows Vista kommer inte riktigt överens än, men det ordnar sig säkert inom kort. Mitt första blogginlägg från The Precious blir en recension av Biotherms deodorant, Deo Pure.

Ända sen världens bästa deodorant (Mum, den rosa i plastflaskan) försvann från den svenska marknaden har jag varit på jakt efter den perfekta deon som kan hjälpa en Svett-Fia som jag. Efter ett antal felköp tror jag mig nu ha hittat den bästa som den svenska marknaden kan erbjuda.

Jag är för den som inte känner till det en väldigt varm person och nu menar jag inte till sättet utan rent fysiskt. Jag ligger säkert ett par grader över normaltemperaturen och efter att jag slutade röka blev det om möjligt ännu värre. Detta innebär att jag lätt blir väldigt svettig, så min deodorant måste vara något utöver det vanliga för här snackar vi inte lite lätt tjejsvettig utan riktig hardcore svett.

Nu har jag hårdtestat Biotherms deodorant i ett par veckor och den har fått utstå: en helkväll på Berns inklusive två timmars non-stop dans, ett sjukt ansträngade pass på gymet då jag blev så svettig att folk började kolla snett på mig, en månad som ny på ett nytt jobb och ett par riktigt varma dagar i solen. Trots allt den har fått utstå kan jag glatt konstatera att jag ändå luktar riktigt gott under armarna. Lägg dessutom till att den hjälper till att hålla svetten borta och torkar riktigt snabbt så kan man direkt konstatera att det här är en riktig vinnare. Det enda lilla kruxet som tyvärr håller betyget nere ett snäpp är priset. Nu köpte jag min för specialpris 155:- men jag har för mig att det stod en liten skylt om att ordinarie pris var 215:- och det är rätt saftigt när man gör av med lika mycket deodorant som en hel skolklass. Betyget blir en 5:a (toppen).


Kommentarer
Postat av: Irina

Kan inte bli annat än inspirerad av det här. Ska testa den ekologiska versionen av denna (för det finns visst två olika), hoppas att den är lika bra.

Postat av: Make it Up

Irina: Jag kollade lite på den också, men enligt tjejen i Biotherm-disken skulle den här vara snäppet bättre mot svetten så självklart blev det en sån. Men är du inte jättesvettig funkar den säkert =)

2009-05-11 @ 21:19:30
URL: http://makeitup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback