Recension, Huile d'Argane Cosmétique (ansiktsolja) från Argapur

Den andra grejen i påsen från Kicki var en ansiktsolja från ett märke jag aldrig hört talas om, men vad spelar det för roll när det är en utav de allra bästa produkter jag har provat.
 



Jag har använt min olja som nattcreme i stort sett varje natt sen jag fick den och den har verkligen gjort underverk för min hud. Jag har ända sen i höstas tyckt att jag varit väldigt yttorr i huden. Har haft en massa små torrhetflagor i hela ansiktet, framförallt på kinderna, men nu är verkligen allt borta. Jag har tidigare provat Decleors oljor och dom tycker jag inte alls tränger in i huden ens hälften så bra som Argapurs. Efter bara ett par minuter har huden absorberat all olja och känns lenare än lenast och detta helt utan att kännas det minsta fettig. Den enda nackdelen med denna lilla underbara sak är förpackningen som består av ett enda stort hål på cirka två centimeter i diameter vilket gör appliceringen lite krånglig. Det är inte direkt något man håller på och fifflar med när man kommer hem från en helkväll på krogen.



Kan man bortse från den användarovänliga förpackningen så är detta definitivt den bästa ansiktsolja jag har provat och jag kommer lätt köpa mig en till så fort jag gjort slut på denna. Betyget blir en 6:a (favorit). 

Update: Glömde ju skriva att den finns att köpa här till det fantastiska priset 183:-


Kommentarer
Postat av: sanna

min hy är kombinerad yttorr. tror du jag kan ha denna olja som nattkräm?

2009-05-15 @ 12:43:45
Postat av: Make it Up

Sanna: Absolut. Jag har en typisk blandhud. Fet i T-zonen och torr på kinderna och oljan är verkligen super. Återfuktar på de torra partierna samtidigt som den inte alls blir ett dugg fettig på de lite fetare partierna =)

Postat av: sanna

ok. det låter bra. tack :)

2009-05-15 @ 16:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback